laikagumman

Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Laika - 15 februari 2015 16:12

Solen skiner men tro inte att det är härligt ute för det. Som det blåser kalla och hårda vindar, brrr... Jag sa till matte att morgonpromenaden inte skulle bli vidare lång för vem vill vara ute i så här isande kallt väder? Fast på eftermiddagen hade jag redan glömt att det var så där otrevligt ute, matte med nästan. Jo, för hon tog på sig alldeles för lite kläder när vi gick ut andra gången så gissa om hon var en tempohållare idag. Allt för att bli varm fort. Jag försökte säga att vi skulle vända om och gå hem igen, men när jag förstod att det var till skogen vi var på väg, så bytte vi roller, nu blev jag tempohållaren. Där var det också lite mera lä, så då blev allt mycket roligare.

Väl inne igen värmde vi oss i soffan, matte under pläden och jag på den. Förresten, vet ni vad matte beställt hem? Ett rött hjärta med en hundtass på. Den ska sitta på nyckelknippan säger hon.

Kolla in så tjusig den är på baksidan, eller framsidan som jag skulle vilja säga.

 

Med det paketet kom det också sånt där "bra för mina tänder-tråk". Jag hade föredragit ett stort paket fyllt med godis istället, men mitt godisförråd är inte tomt än, så den typen av inhandling får allt vänta säger matte. Middagen då, vad kan den ha att bjuda på? Kan ni tänka att ingen vet... Jag röstar på lax, lasagne, pannkakor, kyckling eller kanske hemmagjorda köttbullar. Matte säger att hon ska ta sig en funderare. En snabb sådan hoppas jag för jag börjar snart bli hungrig.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards