laikagumman

Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Laika - 28 februari 2015 11:18

Nu ska jag varna för matte och hennes dåligt tagna bilder, men de är de enda som finns så därför vill jag visa dom ändå. (Mobiler är bra men inte alltid till att ta bilder med). Det är som så att jag fått besök hela vägen från Helsingborg, Penny och hennes husse Christer. Christer är min husses bror och då är ju jag och Penny naturligtvis kusiner.


Igår gick jag och matte ut på promenad och helt plötsligt springer en väldigt välbekant hund fram till mig. Jag blir alldeles lycklig i hela kroppen när jag ser att det är Penny. Vilken överraskning, inte visste jag att vi gick ut för att öppna upp bommen till dom så att de skulle komma in med bilen. Innan vi gick in sparng jag och Penny av oss lite grann. 


Inne var Penny ganska hungrig efter hennes långa bilresa. Hon fick smaka min mat och den tyckte hon om jättemycket. Till efterrätt fick hon en kycklingpinne. Jag tog bara en kycklingpinne för det var inte middagsdags för mig när de kom, och frukost hade jag ju redan ätit. Ibland är även jag nöjd, hihi.


Sedan busade vi lite, Penny hälsade på matte och berättade att kycklingpinnen var mycket god. Kanske finns det mer?

Det ville ju inte jag missa, ja om det fanns mer kycklinpinnar att äta. Precis då gör Penny en manöver och attackerar min leksakslåda. Hon hittade inget att leka med, men jag höll koll på henne så att hon inte tog min favoritnalle för då hade det blivit dragkamp av det hela, hihi.

Nå, matte.... hade du fler kycklinpinnar eller?

Det hade hon inte, så jag fick snällt vänta till middagen. Det bjöds på kalops och jag åt massor, hur gott som helst.


Redan idag ska Penny åka hem igen, ett snabbt besök. Fast innan de åker hem ska de på skivmässa. Nästa gång vi ses är nog i sommar och då blir det förhoppningsvis ett lite längre besök.


Nu ska jag hjälpa matte att baka wienerbröd till fikat i eftermiddag. Jag är en väldigt bra provsmakare.


Trevlig helg och massa nospussar!     

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards