laikagumman

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Laika - 9 mars 2015 20:27

Underbart är vad det är, vädret alltså. Ja, godis är också underbart, god mat likaså. Mattes och husses kelande är förstås också underbart. Att ha både matte och husse hemma på en måndag tillsammans med mig, underbart. När jag tänker efter är det mesta faktiskt riktigt underbart.

Vi gick ut ganska tidigt på en långpromenad i skogen. Där blev jag förresten skrämd av en sten. Mycket skumt, men matte sa att det kanske var för att solen sken in i skogen mellan trädgrenarna och att det kanske gav någon slags skugga som rörde sig vid stenen precis. Hur som så tänker jag minsann hålla extra koll på den stenen nästa gång jag passerar.


Vår andra promenad blev också en riktig lång en. Fast då pausade vi genom att stanna till vid en bänk intill min å. Jag drack lite vatten men tro inte att jag badade. Alldeles för kallt för det enligt min smak, som för övrigt faktiskt ändrat sig lite genom åren. Nu vill jag att vattnet ska vara ganska sommarvarmt innan jag badar.

Jag slickade mig om läpparna och frågade om inte matte råkade ha något gott med sig till mig, i jackfickan eller så.

 

Jo då, titta här, sa matte.

Jag fick några bitar godis innan vi gick vidare. Vi gick in i skogen och runt hästgården innan vi vände hemåt.


Det blev ännu en promenad precis innan middagen som blev potatismos med korv och räksallad. Snart är det dags för kvällsrundan men till dess ska jag bara gosa en massa, för det är ju också underbart.


Nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards