laikagumman

Alla inlägg under mars 2015

Av Laika - 7 mars 2015 18:21

Vet ni vad jag har haft för besök hos mig? Sova över-besök i form av söta fröken Elise. Ni vet, hon som är så bra på att kamma mig. Hon kom i fredags och sov över till idag. Ett himla håll i gång med någon som har så mycket energi i sina ben. Vi har varit på promenader både hit och dit. Imorse till exempel gick vi till skogen. Sedan upp för berget och ner på andra sidan där det finns en lekplats.

I skogen var det jag som höll tempot, så högt tempo att det visst inte gick att få skarpa bilder när jag nästan flög upp för bergskullarna.

 

På lekplatsen var det Elise som höll det höga tempot. Jag höll dock bra koll på henne. Undrade om hon såg bra där uppifrån. Det gjorde hon ju högre upp hon klättrade.

Rastgården ligger ganska nära den här lekplatsen och jag ville så gärna försöka se om det fanns hundar där. Då föreslog Elise att jag skulle följa med upp på en snurra som är en bit från marken. Därifrån trodde hon att jag skulle kunna se rastgården.

Som jag nästan känt i luften, där var ju en hund.

Vi gick inte dit och hälsade utan fortsatte vår promenad in i en annan skog. Där sprang vi upp och nerför olika stigar innan vi till slut hittade ut igen. Sedan gick vi in och vilade upp oss inför nästa runda ute.


Natten till lördag sov hon som sagt över och husse fick fortsätta sova på soffan så att jag och Elise kunde sova på hans sida av sängen. Vi tittade på film och jag fick nosa på alla hennes gosedjur som hon hade med sig. Sedan gjorde vi oss i ordning för att sova.

Husse ligger ganska still när han sover, det gör inte den här söta damen. Det slutade med att jag lade mig ovanför hennes huvud och sov på hennes hår. Då låg hon nog ganska still, hihi.


Min middag idag blev förresten lasagne, gissa om jag är orange om mustachen, fast matte säger att det inte gör något eftersom att jag ändå måste in i duschen nu efter att nästan ha gräsrullat på nån annan hunds avlagda korv. Att det är så många som inte plockar upp efter sina hundar. Med lite otur hade jag haft hela ryggen full av lort men matte hann stoppa min rullning när hon fick se vad jag höll på att rulla över. Nåja, oavsett bajsrullning eller inte så bir det som sagt en dusch, ren och fin ska jag bli. Känns skönt för det är blött och dant ute så magen blir smutsig snabbt.


Glada nospussar och fortsatt trevlig helg!

Av Laika - 2 mars 2015 20:53

Frukost på sängen, ja tack! Det var matte som steg upp och gjorde i ordning frukost och kröp ner i sängen igen för att avnjuta den. Jag blev helt plötsligt hur pigg som helst och satte mig framför matte, nära, nära.


En bit av den där frukostkorven skulle jag kunna smaka matte, eller en ostskiva kanske.

Jag tittade på mattes goda smörgås och sedan tittade jag på matte. Om jag fick smaka något? Jo då, jag fick halva hennes ena smörgås med både korv och ost på. När vi ätit klart klev matte upp och gjorde sina morgonbestyr. Det är ju arbetsvecka även om helgen börjar redan på fredag för oss. Jag sträckte på mig och följde med matte och husse ut på morgonrundan. Det är ganska trist väder ute, blåser en massa och kallt är det också. Mycket roligare att leta godis inomhus istället.


Förresten fick jag äta kalops till middag idag igen. Matte har fixat matlådor till mig så jag kan få mumsa i mig denna goda mat vid flera andra tillfällen. De kokta morötterna blir fantastiskt goda tillsammans med högreven. Vet inte vilket av det jag kan äta mest av. Potatisen som är till är ett ganska onödigt tillbehör om jag ska vara ärlig, men ligger det på min tallrik så hamnar det i min mage.


Nu ska jag snart ut på sista rundan och sedan ska jag hinna hoppa upp i sängen och ta husses plats före honom. Det är hans tur att vara förkyld och han hostar så mycket att jag knappt kan sova. Förra natten sov han i vardagsrummet, nerbäddad i soffan. Där kan han få sova i natt igen, hihi. Vadå, inte ofta jag får en så stor säng alldeles för mig själv, och jag ska ändå säga att jag kan bli rätt lång när jag sträcker på mig, faktiskt.


Nosgos!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards