laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Sista dagen...

Av Laika - 6 april 2015 12:44

Oj, tänk att det idag är den sista lediga dagen den här påsken, och det precis när solen och värmen är på väg tillbaka. Igår var vi på påskmiddag och i duggregnet fick jag följa med ut i trädgården och gömma påskägg som sedan skulle letas fram av söta Elise. Hon skötte det hela väldigt bra ska jag meddela, och som vanligt när man är bortbjuden blir det god mat också.


Förresten, nu när matte äntligen matat in bilderna i datorn ska ni få se mig som påskkärring. Ja, än är inte påsken över, så visst kan vi hälsa Glad Påsk på nytt.

Under ledigheten hade matte planerat att vi skulle komma ut en del i skogen, men det blev liksom inte riktigt av. Varken jag, matte eller husse var sugna på några skogsrundor i haglet och regnet, blåsten och jag vet inte allt som vi bjöds på. Därför var det extra underbart att få komma ut idag och se solen, känna värmen och med raska steg gå mot skogen. Vi började med att passera hästgården och där höll de på att lägga ut jord och sand för att skapa en ny hästhage. Efter allt regnande kan jag meddela att det var rena rama lervällingen där. Jag försökte spatsera fram i traktorspåren för där var det minst lerigt, men det slutade ändå med en tassdusch när jag kom in. 



Vi ska snart passa på att gå ut igen, nu medan solen skiner. Sedan måste jag också se till att få komma ut vid fem-sextiden för då är min kattkompis ute. Hon brukar sitta utanför vår port vid den tiden och ropa på de som bor på första våningen. De säger att de matar henne för de tycker lite synd om henne, men hon är inte deras. Ja, någonstans bor sötnosen ju, frågan är bara var. Hur som haver så hälsar vi alltid på varandra när vi ses och nu när jag vet hennes tider så råkar vi på varandra gansa ofta, hihi.


Påskkramar på er!



 
 
Ludde

Ludde

6 april 2015 14:43

Skönt att det blev soligt den här sista påskdagen. Du är absolut den sötaste påskkäringen jag sett! Jag tycker nog att din matte kan låta katten komma in och vara hos dig ett tag. Det verkar vara en snäll katt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

6 april 2015 15:45

Ja, det är så skönt att vara ute när vädret är bra. Man sover så gott när man kommer in sen :)
Jag skulle mer än gärna långa ut min bädd till katten :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

6 april 2015 17:02

Skönt med lite sol idag!
Du är jättesöt som påskkärring!
Kul att du passar kisses tider så ni kan träffas oftare!

Kram å Påskpussar på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

6 april 2015 17:57

Kattbesök är grejer det :D Sånt vill man inte missa.

 
Aamor

Aamor

6 april 2015 18:26

Herre jisses så söt du är som påskkärring, den sötaste vi sett!
Nä det är ingen höjdare att gå långrundor i skitväder. Hoppas solen sken hela dagen hos er idag.
Hoppas även att du får träffa din kattkompis.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 april 2015 19:49

Hihi, tack :D
Jag missade katten idag :( men jag hoppas få skymta den imorgon när jag ska gå och möta matte på jobbet efter att hon slutat.

 
Melody

Melody

6 april 2015 20:33

Vilken tur att din matte la in en bild på dig som påskkärring, för vi har inte sett en enda påskkärring i år! Och sötare påskkärring än dig, det kunde vi ju ändå inte fått se!
Någon värme har inte den här påsken bjudit på, men ganska mycket sol!
Nu vill vi att vårvärmen kommer på riktigt så matte får hänga undan vinterjackorna!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

6 april 2015 21:45

Vårvärmen får komma för att stanna nu tycker vi. Matte vill få undan både vinterjackor och skor och plocka fram allt det där andra härliga :D Vilken tur att jag inte har dom problemen, hihi.

 
Melody

Melody

6 april 2015 20:37

Vilken tur att din matte la in bilden på dig som påskkärring för vi har inte sett en enda den här påsken! Nu fick vi se en riktigt söt påskkärring.
Någon värme har inte den här påsken bjudit på, men mycket god mat!
Nu hoppas vi på att vårvärmen kommer på riktigt.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

6 april 2015 21:43

Den goda maten och sällskapet vägde upp det dåliga vädret, i alla fall en del tycker jag, hihi.

 
Edith

Edith

7 april 2015 11:27

Du är den sötaste av påskkärringar. Vi har haft det ganska svalt under påsken. Lite sol, men ingen direkt värme. Men matten såg på nyheterna att det ska bli fint väder i Sverige den här veckan.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

7 april 2015 18:59

Ja, idag har vi haft ett helt underbart väder. Nu hoppas vi det håller i sig mer än bara en vecka :D

 
Kasper

Kasper

7 april 2015 23:16

Sötaste påskkäringen - självklart!!! :)
Hoppas du träffade lilla katten idag, för då kunde ni ju tillsammans njuta av det fina vädret.
Mina tre har velat vara ute hela dagen, men nu är dom inne allihop. Det tycker jag om att dom är. :)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 april 2015 20:19

Ja du har det bra som får in katterna om natten :D Jag får säga god natt till min vän om jag ser henne på kvällsrundan :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

9 april 2015 06:34

Håller med de övriga: du är absolut den sötaste lilla påskkärring i hela landet! Vi har haft vacker väder men attans så iskalla vindar. I lä utefter en solvägg har det varit gott att sitta en stund.

BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Laika

9 april 2015 19:35

Hihi, tack :D
Igår hade vi nästan stormvindar under dagen, men för mig gjorde det inte så mycket för solen sken ju :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards