laikagumman

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Laika - 11 april 2015 12:56

Idag är ingen vanlig dag för det är min födelsedag, hurra hurra hurra! Idag fyller jag 16 år!

Jag blev väckt med kel och gos, ja egentligen precis som alla andra dagar men visst är det ändå mer speciellt när man fyller år. Morgonpromenaden ledde till bilen och bilen ledde oss till min affär där jag fick välja vilket godis jag ville ha. Husse fick med sig en till present som jag inte såg förrän jag kom hem, ett nytt flexikoppel. Hoppas den är minst hundra meter längre än den jag har hemma för då känner jag på mig att promenaderna blir lite roligare, hihi.


Över till den där stora kartongen ni vet, den som hade ett innehåll men som sedan bara försvann. Idag fick jag se vad det var som hade gömt sig i den stora kartongen, nämligen denna:

 

Efter tips från Aamors matte om bra hundbäddar började matte leta fram en passande bädd till mig. Sedan beställde hon hem den här bädden som är anpassad för gamla hundar. Vad som menas med det vet jag inte, men den är i alla fall ergonomisk och består av något som heter memoryskum och som anpassar sig efter mig när jag sitter och ligger i den. Mycket skön!


Här ligger jag och mitt flexikoppel och kopplar av i bädden, hihi.

 
Solen skiner och fikat är nerpackat. Snart ska vi åka till en rolig skog som jag inte brukar besöka så ofta eftersom man måste åka en stund med bilen. När vi kommer hem igen kanske jag provligger min nya bädd lite mer och efter det ska jag bli bjuden på middag. Hemmalagade hamburgare ska det bli, perfekt födelsedagsmat!


Massa nosgos till er på denna underbara dag!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards