laikagumman

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Laika - 9 maj 2015 16:15

Idag mår matte mycket bättre. Hon har förflyttat sig från sängen till soffan och till balkongen för både sol och frisk luft. Hon har även följt med på promenader och har till och med ätit lite. Fast några lyxiga helgmiddagar blir här visst inte, det tror inte matte att hennes mage tål än. Vilken tur att jag har frysta lammportioner i frysen som jag kan få upptinat till middag.


Det blåser väldigt mycket ute, även om solen är där och värmer. Nästan så att det är skönare att ligga på balkongen med matte och mysa lite.

Fast...matte, man myser ju bäst om man fikar samtidigt. Jag kan tänka mig en godispinne faktiskt.

Matte sa att jag kunde vänta ett tag, tills hennes tevatten kokat klart. Men...men, hur lång tid kan ett tevatten ta på sig då? Nej, jag började sura lite för jag ville ha mitt godis NU.

Matte klappade mig på huvudet och frågade om jag hörde pipet. Pipet som talar om när tevattnet är klart. Det gjorde jag naturligtvis inte för jag var för upptagen med att låtsas sura, hihi.

När matte kom tillbaka med sin fyllda tekopp fick jag mig en smarrig lördagsgodis. Nu kan vi snacka balkongmys. Där spenderade vi en bra stund innan vi gick ut på en kortare runda.

Nu myser vi igen och det är så skönt att bli killad på magen i väntan på att min middag ska bli redo.


Nosgos!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards