laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 maj 2015

Dubbelt upp!

Av Laika - 12 maj 2015 20:40

Dubbelt upp, ja av mig!

Matte är helt bra nu och har jobbat, men när hon kom hem bäddade hon ner sig i sängen direkt efter middagen. Jag hoppade upp i sängen och undrade om hon verkligen skulle sova redan, men hon försäkrade mig om att det skulle bli en runda till ute innan sängdags. Hon kände sig bara trött i benen och var lite frusen. Upp med datorn och göra både det ena och det andra. Att läsa bloggar är en av självklarheterna matte, visst?! Absolut, svarade matte när hon såg att jag tittade fram bakom datorn. 


Tillbaka till det där med kvällsrundan... det regnar ute nu, och jag hör att det regnar massor, verkligen massor. Vet inte hur detta ska sluta för matte säger att jag är söt som socker och är jag det så smälter jag ju när jag kommer ut, så mycket som det regnar. Låter som att matte får gå ut själv på kvällsrundan, visst?! Hihi


Nospussar!

 
 
Ludde

Ludde

12 maj 2015 22:39

Det är nog bäst att du håller dig inne när det regnar för du får absolut inte smälta bort... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 maj 2015 19:12

Matte brukar lyssna ganska bra på mig, annat är det med husse. Han säger att man visst kan gå i regn, men jag tror på riktigt inte att jag kan det. Måste vara nån gen kanske.

 
Julia

Julia

13 maj 2015 08:46

Du tog jättebra tass om matte, skönt att höra att hon nästan är helt återställd.
Nog är du söt som socker, men vi tror inte att du smälter av regnet ändå ;-)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

13 maj 2015 19:11

Matte skyddade mig från regnet med min regnkappa, men det känns som att det knappt hjälpte det minsta lilla, huh för att gå ut i regn.

 
Aamor

Aamor

13 maj 2015 18:20

Kan aldrig bli för många bilder på dig Laika!
Hoppas verkligen att du inte smälte bort när du gick ut och rann ner i nån brunn, ryser bara jag tänker på det!
Klart matte är lite matt i kroppen efter en sån sjuka för det blir man.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 maj 2015 19:10

Jag fick min regnkappa på mig så jag hann nog inte smälta nånstans alls, men det var nog nära, hihi.

 
Kasper

Kasper

14 maj 2015 21:05

Du skulle bara våga smälta bort!!!!!!
Laika lilla, i värsta fall får väl matten skydda dig med ett rejält extra paraply!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 maj 2015 20:09

Det tycker jag med att hon borde ha gjort, men nej då. Jag fick nöja mig med min regnkappa och den skyddar ju inte hela mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards