laikagumman

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Laika - 7 juni 2015 13:45

Det fina vädret har hållit i sig, på sätt och vis. Det blåser dock så otroligt mycket hela tiden och det om något hade jag kunnat vara utan. Ja, jag är ju gärna utan regn också men det vet ni ju.

Blåst eller inte, vi trotsade de starka vindarna och gav oss ut i skogen. Man blir i alla fall inte för varm om kroppen när det blåser så, en ganska bra fördel.


En annan fördel är att det är jag som kan välja väg om jag springer lös. Det finns en stig i skogen som matte så många gånger sagt nej till, men den här gången tog jag sats och bara sprang. Jag stannade långt borta och väntade på att matte skulle komma ikapp lite. Jag blev så glad när jag såg att hon valde att följa med in på stigen, det är inte alltid man vet med matte så lite koll måste jag ju ha.

 

Ni förstår ju hur spännande det är att gå på sådana här stigar i skogen. Vi gick och vi gick, ibland sprang jag framför och ibland sprang jag ikapp efter att ha hamnat på efterkälken.

Fördelen med att komma hem efter en sån runda är att jag sover riktigt gott. Sedan finns det en till trevlig fördel med hela helgen och det är att jag alltid äter så extra god mat då, igår blev det kyckling och idag ska det bli kött. Jag tror jag vill ha min köttbit medium rare, hihi. Vilka tillbehör det blir till är inte så viktigt. Kan man förresten kanske tro att det kan bli mycket blåbär i skogen nu när det regnat så mycket? Matte kan ju inte det där, men oj vad vi är sugna på blåbär allihop. Och ge sig ut för att plocka ihop sina egna litrar med blåbär är ju härligt, speciellt när matte matar mig med någon näve bär då och då.


Nu ska vi ta till fördelen av helg och ledig tid, nu blir det gos på balkongen. En kopp te tänker inte jag ta, men gärna en godispinne.


Nosgos!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards