laikagumman

Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Laika - 13 juni 2015 18:52

Äntligen är det lördag och matte som även skulle jobba idag har jobbat färdigt. Hon blev färdigjobbad ganska tidigt och då åkte jag och husse för att hämta hem henne, fast i sista stund bestämde vi oss för att inte alls åka hem...


Kan ni gissa vart jag är? Det blåste massor där.

 

Vi åkte till havet. Inte till mitt hundbad utan till en annan strand den här gången. Jag nosade och kollade läget först. Inte så mycket mjuk sandstrand där inte, inga braiga gräsmattor att rulla på heller. Men en rolig skog fanns där och så havet förstås, ja och spännande dofter så klart.

Jag smuttade lite på vattnet och sedan sprang jag ut i vågorna och doppade mig lite. Det var skönt att svalka sig i värmen. Årets första dopp i havet för mig. Matte ville inte ens provdoppa tån.

 

En längre bit bort fanns en mamma med hennes två barn och efter många om och men så kom de fram och frågade om de fick klappa på mig. Självklart fick dom det. När de skulle gå hem kom flickan fram för att klappa hej då.

När vi skulle åka hem sprang jag ett tokrejs längs med stranden och upp i skogen och tillbaka. Det var mitt hej då.


Det är skönt att åka hem med bilen när man badat och busat så. Hemlagade hamburgare blev den kanonmiddag som min hungriga mage behövde. Detta var kanske den sista varma dagen på ett tag, för nu ska det visst komma in regnmoln igen och lite kallare temperaturer men förhoppninsgvis klarar vi oss undan det imorgon så vi kommer ut i skogen.


Nu ska min matte få magkilla mig lite eftersom hon jobbat så mycket i veckan, vi ska ta igen allt gos vi inte missat, hihi.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards