laikagumman

Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Laika - 8 juli 2015 14:27

Nu är husses kompis på besök hos oss. Han sover i gästrummet och när vi ska gå ut är det han som får ta på mig mitt sele. Jag har en sorts rangordning när det kommer till koppel-påtagning. Är matte hemma är det alltid hon som ska ta på mig mitt koppel, oavsett vilka fler som finns hemma. Men är husse hemma som nu, med sin kompis, så är det kompisen som ska ta på mig. Ja, husse kommer först när det bara är han och jag hemma, hihi.


Det regnar och det regnar. Det spelar ingen roll hur dålig hörsel jag än må fått, det där regnet hör nog vem som helst. Matte undrade om vi skulle gå ut men jag ville inte. Det åts frukost och morgonen blev riktigt lång. Jag passade på att bädda i ordning sängen och när matte på nytt frågade om vi skulle gå ut visade jag inget som helst intresse.

Till slut bar hon ut mig i hallen och ut fick vi gå.

När det regnar ute är det bara husse som kan hålla i mitt koppel, för det är bara med husse jag går om det regnar. Jo, jag har mina rättvisor, hihi. Men det är nog som så att matte kan man köra lite med, hon vill gå in lika fort som jag i regnväder medan husse nog innehåller mindre sockersött och smälter nog inte lika fort i regnet. Säkert därför han kan gå så mycket längre rundor i regn. Tur att jag har min regnkappa i alla fall, då är det bara tassar, svans och huvud som blir blött och det är på tok för många kroppsdelar bara det.


Inne har matte bäddat om i sängen och jag har intagit ny plats och där tänker jag fortsätta ligga ända till imorgon om det så behövs för att vänta ut det där regnet.

Fast det förstås, jag kanske vaknar till en stund när husse och hans kompis kommer hem med mat. Undrar vad det blir för samskens. Jag gillar ju en massa olika rätter så har jag tur kanske det blir en ny Laika-pytt imorgon om det mot förmodan skulle bli mat över. I mina pytt-i-pannor kan man blanda vad som helst, bara matte och husse som vill ha traditionell pytt, tråkmånsar, hihi.


Regniga nospussar!

   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards