laikagumman

Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Laika - 11 juli 2015 11:22

Nu är ordningen återställd igen, husses kompis har åkt hem. Fast innan vi släppte av honom gick vi en sväng inne i stan. Jag nosade och kollade in allt spännande, jag var så upptagen att jag inte märkte att det var någon som smög sig upp bakom mig. När jag sedan vände mig om, stirrade jag helt plötsligt in i en cocker spaniel-flickas ögon. Bu, sa hon och jag hoppade till lite. Hon bad om ursäkt genom att ge mig en nospuss och sedan hälsade vi på varandra. Det var en trevlig dam det, undrar om hon hette Lady kanske.


Vi har försökt gå ut mellan skurarna, för regnat har det gjort en himla massa. Vid ett tillfälle trodde vi att det höll på att klarna upp och gick ut på en längre runda. Vid den punkt då vi hade lika långt att fortsätta rundan som att vända och gå hem, så kom det där regnet. Det störtade ner alldeles fasligt mycket. Matte och jag tog skydd under ett träd för att undvika att bli alldeles genomdränkta, men när vi insåg att regnet inte var på väg att lätta fick vi lägga benen på ryggen och springa hem. När vi kom hem luckrades minsann molnen upp och solen kom fram. Det var igår.


Idag var det blött på morgonen men solen försöker titta fram i alla fall. Det borde väl båda gott, eller?

Jag höll noga koll på att regnet inte var på väg med fler jobbiga överraskningar.


Efter en stunds promenad hittade jag ett perfekt ställe att gräsrulla på, ja jag tyckte i alla fall att det var ett bra ställe. Matte hade förstås andra åsikter. Lite blött gräs med en massa lerigt runtomkring, perfekt ställe för en spa-helg och lite snabbinpackning av pälsen. När vi kom in fick jag duscha. Naturens balsam gjorde nog min päls skinande vacker, hihi.

   

Ikväll ska jag få äta biff med ugnsstekt potatis, jag tror jag börjar bli hungrig redan nu när jag tänker efter, hihi. Igår fick jag förresten äta en hamburgare med husse redan vid tretiden. Han trodde att jag skulle vara middagsnöjd med den hamburgaren men när klockan blev sju så sa min skalmanklocka att jag var hungrig. Det spelar väl ingen roll vad och hur mycket jag äter innan middagstid, det räknas ju ändå inte. Så fram med lite mat och så fick jag även äta lite middag. Kanske var det därför det tryckte på så i morse, hihi.


Nu ska jag nog kila med matte ut på balkongen och slappa lite, kanske slumrar vi en stund för idag har vi inga som helst måsten, skönt.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards