laikagumman

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Laika - 13 juli 2015 18:55

Måndag, måndag... även fast det varit en ledig sådan, så var det jobbigt att kliva upp ur bädden. Tycker den där måndagen kommer ganska ofta. Det är nog något mystiskt med måndagar helt enkelt.

Morgonrundan blev en lång en, för skiner solen passar vi helt enkelt på.


Med soligt väder kan man omöjligt ha bråttom någonstans. Gräsrull är naturligtvis obligatoriskt. Den här gången en helt lerfri, hihi.

Bara att ligga och njuta i gräset hör ju också till det som är obligatoriskt.

Efter ett tag tyckte matte och husse att det var dags att röra på benen igen, så då gjorde vi det. När rundan var avklarad tog vi en tur med bilen för matte hade lite ärenden. Hemma har jag kammats och borstats. Gosat har jag också. Sedan blev det husses tur att åka iväg, några timmar senare kom han hem och då gick jag och matte ut för att möta upp honom. Jag tyckte vi kunde ta en liten runda samtidigt och det tyckte både matte och husse var en bra idé. Jag stannade till under ett skuggigt träd och väntade på husse som försvann in i affären. Matte satte sig på gräset med mig, men hon ställde sig snabbt upp igen och sa att det regnat så mycket att gräset nog inte vill torka alls. Jag tyckte det var svalt och skönt.

När husse kom ut från närlivsen låtsades jag inte känna igenom honom först, hihi. Men sen busade jag lite framför fötterna på honom.

Hem för att laga mat. Jag gick ut på balkongen och gosade under tiden, men när jag kände doften av crepes med kycklingfyllning så kunde jag inte längre hålla mig borta. Mums vilken god middag.

Jag har även följt med matte ut i skogen för lite blåbärsplock, men innan vi går dit nästa gång behöver matte skaffa lite myggmedel för hon har myggbett över hela sig. Jag klarade mig fint utan några bett men jag är också snabbare och bättre än matte på att både fly och finta myggorna, hihi.


Matte har gjort iordning på bordet för nu är det tydligen dags för lite ansning av pälsen. Tänk att något som jag tyckt varit så himla roilgt helt plötsligt blivit såååå jobbigt och långtråkigt, bläää. Stackars mig.


Nospussar på er!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards