laikagumman

Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Laika - 21 juli 2015 20:38

Som det regnar, och regnar. Ingen semester än, fast matte tröstar med att den nu är ganska nära. Vi vill ha semester oavsett väder nu, men snart blir jag på riktigt upprörd på det där vädret. En Laika gillar inte regn, jag vill ha sol och torra gräsmattor att rulla på, inte bli genomblöt så fort jag sticker ut nosen.


Nej, jag får helt enkelt göra det bästa av situationen och så här ser det ut hemma hos oss:

Jag är frusen och alldeles, alldeles eländig. En mjuk madrass och varma täcken som jag kan bädda in mig i är det perfekta kalla och regniga dagar som dessa. Extra trevligt är att jag ätit middag med husse, och matte som kom hem sent från jobbet fick äta en sen middag. Då låtsades jag som att jag höll på och svälta och inte alls fått någon mat, så matte började mata mig med mer mat, hihi. Husse tyckte att jag var en riktig liten lurfia men är mitt lilla svarta hål i magen så tomt som det brukar så tar man ju till alla knep man kan.


Mätt och belåten, lite kall och frusen men varmt nerbäddad. Jo, även regniga dagar kan vara ganska bra, trots allt.


Nospussar!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards