laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Ostadigt...

Av Laika - 12 augusti 2015 19:29

Vädret har gått från att vara fint och soligt till disigt, molnigt och regnigt. Bara för att sedan vända och bli soligt igen. Vi har därför bara tagit det lugnt och gått på promenader när regnet hållit sig borta. Idag verkade det bli ännu en sådan dag men sedan fram mot sena eftermiddagen sprack molnen upp helt och solen värmde gott. Då passade vi på att åka hit:

Det fick bli ett dopp i havet.

Och sedan lite springfnatt och sandrullning på det.

Men inte var jag klar där inte. Några dopp till blev jag tvungen att ta.

Så här fin kan man bli i pälsen efter lite bad och sandbus.

 

Vi åkte hem när det blev middagsdags och på vägen hem blev jag alldeles jättehungrig. Det var tur att matte kunde trolla fram en godispinne från handsfacket i bilen för annars hade jag nog aldrig överlevt hela vägen hem, hihi. Väl hemma fick jag äta hemlagad hamburgare och nu ska jag alldeles strax få en dusch och efter det kommer jag sova ända fram till kvällsrundan som kommer bli en sen en, om jag får bestämma.


Nospussar!       

 
 
Aamor

Aamor

12 augusti 2015 19:49

Det blir bara en sån där rundgång med att bada, springa sig torr, få en massa sand i pälsen så man måste bada igen och så börjar det om, hihi!
Inte konstig att du blev så väldigt hungrig på hemvägen som du höll igång, tack och lov för godispinnar!
Härlig dag ni hade och toppenmat sen, mmmmm!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 augusti 2015 20:17

Ja, jag badar, rullar, badar, rullar och så håller jag på ända till jag inte orkar mer, men det konstiga tycker matte är att jag alltid slutar med att rulla i sand... men vadå konstigt? Hon slutar ju också sina bad med en torkning ;)

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

12 augusti 2015 21:13

Underbara badbilder på dig, både i havet och sanden! Busfia ;-)
Att du behöver skölja bort saltvatten å sand är ju tveklöst.
Bra att matte hade godispinne åt dig på hemvägen, så du inte svalt ihjäl innan du fick gourmet middag ;-)

Nospussar

http://www.hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

12 augusti 2015 22:30

Hihi, ja som jag busade :D Kvällspromenaden är gjord nu och det enda som väntar nu är bädden, Zzzzz :)

 
Kasper

Kasper

12 augusti 2015 21:48

Oj Laika, det där var ju precis bara toppen! Dopp, springfnatt, sandrullning, dopp springfnatt sandrullning dopp...
Rena drömeftermiddagen!
Fast jag fattar inte din matte - det är ju SJÄLVKLART att man avslutar med sandrull!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 augusti 2015 22:30

Men visst, hur ska man annars avsluta det? Med ett dopp för att bli av med all sand i pälsen? Skulle inte tro det ;)

 
Ludde

Ludde

12 augusti 2015 23:18

Rena badsemestern blev det ju. Jag gissar att du hade hållit på att bada och rulla fortfarande om du inte blivit så hungrig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 augusti 2015 18:58

Hihi, det hade jag nog gjort :D

 
Melody

Melody

13 augusti 2015 07:20

Det ser helt underbart ut! Vilka sommarbilder! Själv nöjer jag mig med sandrullningarna, vill inte ens blöta tassarna, men det ser väldigt härligt
ut när du simmar i havet. Att det blev en kvällsdusch räknade matte ut,
själv förstår jag inte alls varför det skulle vara nödvändigt efter alla dina
bad!
Hoppas Ni får en härlig dag med stadig sol!
Kram och nospuss från oss

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

13 augusti 2015 18:57

Det var verkligen underbart :) Vi gör nog en repris imorgon för då ska det visst vara riktigt kanonväder :) Håller tassarna för att det blir så :)

 
Hillevi

Hillevi

13 augusti 2015 09:11

Preciiiis så ska ett lyckligt hundliv levas!

http://gyllensilver.wordpress.com

Laika

13 augusti 2015 18:56

Visst :) Ni är också ena riktigt duktig badare :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

13 augusti 2015 16:39

Oh, vad du är modig som badar, det skulle vi ALDRIG våga!! Jättefina bilder på dig, lilla badflicka <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 augusti 2015 18:55

Jag är nog till hälften ett vattendjur, hihi

 
Edith

Edith

15 augusti 2015 11:02

Du är en riktig badtjej Laika. Visst är det härligt att rulla sig i sanden när pälsen är helt blöt! Konstigt att mattar och hussar inte gillar sånt.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

16 augusti 2015 17:47

Åh jag älskar att bada, speciellt när det är så där härligt sommarväder :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards