laikagumman

Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Nöjd med tillvaron!

Av Laika - 10 september 2015 18:35

Brrr, så kallt det var igår morse. Då tänkte jag att det inte är lång tid kvar innan vi får se frosten, men så vände det igen och värmen kom tillbaka. Idag har vi haft kanonväder och redan från start värmde solen gott. Matte och husse har varit lediga idag och vi började morgonen med en lång sovmorgon, alltid till min belåtenhet. Sedan gick vi till posten för att hämta ut paket och att gå till posten är jätteroligt eftersom jag gillar att hänga i "centrum". Det finns alltid folk som vill hälsa och jag kan titta in i butikerna och heja på alla. Det roliga är också att på vägen till och från så kan vi gå på de små grusgångarna som är lagda på de stora gräsytorna. Jag kan springa och korsa och tvärsa precis hur som helst, och får jag ett infall att gräsrulla mig så är det bara att välja höger eller vänster sida om grusgången. Ja, ni hör ju att min morgon blev väldigt bra.


Inne har inglasningen på balkongen stått vidöppen och släppt in sol och härligt varma vindar. Vart tror ni att man kan hitta mig vid ett sådant tillfälle?

Japp, på min dyna på balkongen så klart. Matte satte sig tillrätta hon med och frågade om jag var nöjd med tillvaron. Jaaa, vem är inte det :)

 

Sedan lade vi oss ner och tog oss varsin tupplur. Lediga dagar är livet, och när det dessutom är fint väder så kan det bara inte bli mycket bättre. Eller jo, om jag får en riktigt god middag förstås. Det skulle ju helt klart dra upp dagens betyg än mer, hihi.


Nospussar!

 
 
Kasper med matte

Kasper med matte

10 september 2015 21:40

Vet inte om min kommentar verkligen gick fram, men den var ungefär som så, att matte och jag gemensamt tittade på bilderna. Så här sa matte:
Hon är ju bara så jädrans, jädrans söt!!!!
Och jag tillade självfallet att du dessutom är klok som en bok!!!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

10 september 2015 21:51

Hihi, tackar så mycket :D Jo, lite klok är jag nog allt med tanke på hur ofta jag får rätta både matte och husse, hihi.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

10 september 2015 21:47

Ja! Idag kom sommaren tillbaka verkligen. Det har varit en underbar dag!
Din dag var säkert lika mysig som min och god en middag fick du säkert också ;-)

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blospot.se

Laika

10 september 2015 21:50

Ja det har varit underbart med så fint väder :D Man får passa på att njuta för rätt vad det är kommer inte fler sådana dagar för i år.

 
Ludde

Ludde

10 september 2015 22:00

Det är nog inte så skönt att gräsrulla när det är frost så det gäller att passa på. Lediga dagar har vi gott om och idag blev det en långlång promenad med matten...

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

12 september 2015 11:09

Långlånga promenader är bra trevligt :) Vi tänkte ta en sådan idag men det blåser så mycket att man knappt kom framåt i motvinden.

 
Aamor

Aamor

11 september 2015 18:58

Lediga dagar som är fina med mycket bra innehåll är bara så toppen.
Man känner sig så nöjd och belåten hela tiden.
Vi får hoppas att frosten dröjer ännu ett tag men det är kyligt på morgnarna.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 september 2015 11:12

Ja, visst är det lite kallt på morgnarna allt, men det är klart, sommarvärmen kan ju inte vara kvar för alltid även om den gärna skulle kunna få stanna en eller två månader till tycker vi :)

 
Ludde

Ludde

11 september 2015 23:07

Hm? Har precis för mig att jag redan kommenterat det här men jag börjar nästan bli lika virrig som hussen ibland. En riktig kalaspingla är du i alla fall på din balkongdyna. Egentligen borde jag komma och sjunga under den men då kanske grannarna skulle klaga... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

12 september 2015 11:10

Hihi, jodå men det gör absolut ingenting :D Vi tog en ledig dag igår från bloggen helt och hållet, eller har det kanske varit två sådana dagar? Vi är nog minst lika förvirrade, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards