laikagumman

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Laika - 23 september 2015 19:01

Idag är ingen vanlig dag, det är inte min födelsedag men däremot mattes, hihi. Jag och husse har varit och köpt present till henne och en bakelse medan hon var på jobbet. Dessutom köpte vi med oss mat och åkte till mattes jobb för att hämta hem henne. Vilken kalasdag!


Sedan har jag och matte gosat, gosat så mycket. Det har regnat och varit kallt i dagarna, men sedan kom solen. Matte öppnade upp på balkongen och vädrade. Det var så gosigt och underbart att jag genast lade mig på min puff på balkongen. Där somnade jag, men när jag väl vaknade så var ja så jättekall, alldeles stelfrusen. Jag sprang till matte och visade hur mycket jag frös, att jag behövde värmas upp för detta var allvar.


Matte bar mig till sängen och bäddade in mig i duntäcket, sedan kramade hon mig tills jag slutade skaka. Jag kan fryssakaka fast jag inte fryser längre också, hihi. Mycket användbart vill jag lova. Vem somnade där då i sängen? Matte... så jag bestämde mig för att ta en tupplur jag med. Oj så gosigt vi hade det.

 

På lördag ska det kalasas lite mera, inte för att matte fyller något speciellt men att bli bjuden på middag tackar man ju inte nej till. Inte jag i alla fall, hihi.


Nospussar!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards