laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Underbar höstdag!

Av Laika - 4 oktober 2015 13:05

Vilken morgon, solen skiner och det är vindstilla. Helt underbart!

När vi kom ut på morgonrundan hade många vovvar redan varit ute och lämnat sina nyheter. Det gjorde det extra roligt för mig som hade så mycket att läsa.

Förutom alla nyheter så passade jag också på att springa genom ett hav av löv som hade fallit till marken och blåst samman vid vägrenen. Det prasslade så roligt. Matte tyckte att jag höll ett väldigt högt morgontempo så när vi väl kom in från vår långpromenad var hon helt genomsvettig. Jag blev trött och tog en tupplur i den friska luften på balkongen. Om hösten får se ut som den gör idag vädermässigt skulle vi inte kunna bli mycket lyckligare.


Matte har skramlat i köket så jag gick ut på en gång för att kolla om det var långkok på gång, någon extra god middag eller så. Men till min besvikelse så stod hon och bakade långpannebullar med kanelkrämsfyllning, ja det är visst kanelbullens dag idag. Inget i min smak. Jag tar nog en till tupplur och drömmer om den där goda middagen jag helt säkert tror att jag kommer få ikväll, hihi.


Nospussar! 

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

4 oktober 2015 13:53

Efter en lite mulen morgon skiner solen hos oss också allt den kan :)
Hoppas att din nästa promenad blir lika vindstilla och solig, med massor av prassliga löv att busa i!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

4 oktober 2015 14:15

Ja, vi ska snart ut på nästa runda och solen skiner än så det bådar verkligen gott :D

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

4 oktober 2015 17:11

Dom där långpannebullarna vill matten hemskt gärna smaka. Låter verkligen gott. Vilken härlig promenad ni fick.

http://www.parisercollie.blogg.se

Laika

4 oktober 2015 18:29

De blev visst riktigt goda :) Jag höll mig till middagen och min efterrätt ;)

 
Lillian

Lillian

4 oktober 2015 17:46

Så flott at du får med deg alle nyhetene om nabolaget ditt. Det er viktig å holde seg oppdatert!

http://www.sognafaret.no

Laika

4 oktober 2015 18:28

Ja, det är ju det, hihi. Gäller att veta vad som händer i mina områden :D

 
Aamor

Aamor

4 oktober 2015 18:05

Vi har också haft en himla tur med höstvädret hela veckan men idag är det grått och lite ruggigt.
Du får säkert en supergod middag, min matte gjorde spenatstuvning och stekte fisk så den hoppade jag över.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

4 oktober 2015 18:27

Nej men åh vilken god middag din matte gjorde :D Här fick jag korvstroganoff med ris, det var också gott och jag åt upp hela min middag :D

 
Ludde

Ludde

4 oktober 2015 21:30

Visst är det skönt när löven prasslar på promenaden och solen lyser. Husse och matte äter kanelbullar till kaffet varenda dag så det blir inte nån skillnad när det är kanelbullen dag. Matte gör nog en god middag till dig som hon brukar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

5 oktober 2015 18:47

Prasslande löv är roligt :D Man får extra spring i benen, hihi. Jodå, det blev en bra middag i min mage precis som det brukar. Det är ordning och reda här hemma :D

 
Kasper

Kasper

5 oktober 2015 12:53

Härlig höstdag i går och en lika fin idag. Jag och matte ska just ge oss ut en tur i skogen. :)
Ser att du håller din matte igång. duktigt gjort. Jag för min del lyckas aldrig att få min att hålla min fart. Dvs den fart jag helt ville hålla. Å andra sidan hinner jag ju snosa och hålla koll på vad som händer och sker. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 oktober 2015 18:48

Ja, det har varit fint idag med och jag har också fått gå i skogen, inte i vår stora skog utan den lilla, lilla. Så sprungit lör har jag inte fått.

 
Melody

Melody

5 oktober 2015 19:02

Kanelbullar är mums, men matte är lite snål med dem! Jag fick bara smaka en bit igår. Hon påstår att man kan bli tjock om man äter för många, men det kan knappast gälla mig! Här vid sydkusten har det kommit in kall och fuktig luft i kväll och det känns som det vackra höstvädret tänker ta en paus några dagar!
Önskar er en fin fortsättning på veckan!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

6 oktober 2015 18:50

Matte är också snål med bullarna, men för mig gör det ju inget eftersom jag ändå inte vill ha ;) Men hade jag velat så hade jag inte blivit glad om hon snålat, hihi.
Vi fortsätter njuta av fint höstväder och hoppas det håller i sig :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

7 oktober 2015 10:08

Hjo-Hjo gillar kanelbullar. Men vi tror inte att kanelen gillar Hjo-Hjo. Han kläks. Av kanelen? Kanske.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

7 oktober 2015 18:46

Ja vem vet, kanske är det så... ska jag äta bullar får det allt vara vanilj i dom :)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

8 oktober 2015 15:11

Härligt att du fick en så fin höstpromenad! Det var ju lite av en besvikelse med bakandet, men känner vi dina människor rätt så fick du säkert en god middag när matte var klar med bullarna :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 oktober 2015 16:24

Ja, soliga höstpromenader är härligt, precis som när man får en god middag, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards