laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 november 2015

Redan november

Av Laika - 7 november 2015 11:40

Tänk, visst går dagarna allt fort ändå? Vi har inte riktigt hängt med i svängen mellan att det var ljust vid tretiden på eftermiddagen till att det redan nu skymmer vid samma tid. Fast de där riktigt kalla temperaturerna har ännu inte kommit och det känns ganska skönt. Vi har haft en väldigt fin höst ändå, men idag är det ett ruskväder som heter duga. Inte tänker jag i alla fall gå ut. Jag har hoppat upp i mattes och husses säng och lagt mig så skönt jag bara kan och där tänker jag förbli.

 

Matte kör med samma melodi som jag, men det är för att hon är genomförkyld, stackarn. Hostar och nyser stup i kvarten. Inte ens när hon sover är hon tyst. Synd om henne men skönt för mig som får vara inne...eller?


Nej, så klart inte. Husse är hemma och han går ut med mig. Snabbrunda med allt jag kan tänkas behöva göra för att klara en dag inne, så anser jag men återigen är jag lite ensam om den tanken. Husse säger att vi visst kommer gå ut mer än bara en gång idag. Då kan jag i alla fall hoppas på att det slutat regna till dess.


Nu ska jag ta hand om matte lite medan hon inte hostar så mycket, för när det väl sätter igång så går jag gärna undan ett tag så jag får vila mina öron.


Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

7 november 2015 13:37

Stackars dig som måste höra på allt det oljudet och framför allt stackars matte som är förkyld. Hoppas det går fort över så ni bägge slipper skiten.
Man behöver inte gå ut lika ofta vid dåligt väder för så är det ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 november 2015 18:44

Precis, är det dåligt väder klarar man sig bra inomhus också ;)
Jag hoppas med att mattes förkylning går över snart, men just nu verkar förkylningen nått sin topp för hon låter så illa. Men då kan det väl bara bli bättre tänker jag :)

 
Ludde

Ludde

7 november 2015 16:43

Matten är nog glad åt att du tar hand om henne och håller henne sällskap när hon är dålig.... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 november 2015 18:43

Ja matten är så tacksam, jag värmer henne rätt bra också :) Men när hon somnat tar jag en paus, hihi.

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

8 november 2015 11:17

Inte så kul när det är blött. Igår morse ställde sig Hjo-Hjo på farstubron och kikade ut, sedan backade han in igen.
Ha det!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

8 november 2015 18:42

Det var klokt att backa in igen :)

 
Kasper

Kasper

8 november 2015 17:42

Visst är det ett sjå med dunderförkylda mattar, kan säga att jag är heltidssysselsatt med att ta hand om min! Jag hålls ju inte i sängar, gillar faktiskt inte det alls, men jag ligger gärna på matta, sovtäcke m.m precis nedanför hennes säng. Så att hon kan sträcka ner handen och känna att jag finns där och ger trygghet eller nåt. :)
Fast när hon låter som allra värst kan jag ställa mig upp och bara TITTA på henne - och tänka stackars hon, men MÅSTE hon verkligen låta SÅ illa. Gör ju ont i öronen på mig...
Nåja, hon är i alla fall lite bättre nu. Hoppas din matte också är det, för både din och hennes skull!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 november 2015 18:42

Dessvärre låter min matte lika illa om inte mer illa än innan. Det är allt synd om oss Kasper. Skönt ändå att din matte är på bättringsvägen.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

9 november 2015 12:56

Hoppas matten snart är på benen igen och mår bättre. Du får ta hand om matte tills dess.

http://www.parisercollie.blogg.se

Laika

9 november 2015 18:07

Idag mår matten lite bättre, hon har till och med följt med mig och husse på en promenad idag, ingen lång en, men ut kom hon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards