laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Cirkusfröken

Av Laika - 15 november 2015 09:55

Som vanligt flyger helgerna förbi i den takt att jag inte hinner springa i skogen så mycket som jag vill. Tur att jag kan få göra det även under vardagarna för annars hade dom dagarna blivit oändligt långa. Imorse tog vi dock ingen runda i skogen, vi gick vägen förbi rastgården och sedan bakom en öppen förskola med stor lekplats. Oftast brukar det vara en himla massa barn där och leka men nu fanns där inte en endaste en. Det gjorde att jag fick syn på något alldeles speciellt. Modig som jag är gick jag med raska steg fram till denna varelse och kollade läget.

 

Den ser inte vidare snäll ut men inte en chans att jag skulle vara rädd. Matte däremot, hon vågade sig inte nära.

Jag måste dock säga att jag blev ganska imponerad av de där gaddarna som han hade i sin mun. Matte sa att jag inte skulle stoppa in mitt huvud i gapet, vad är jag, en cirkusartist eller? Hihi, matte är så gullig när hon blir rädd.

Promenaden fortsatte och vädret till trots så var det ändå mysigt ute. Vindstilla, regnfritt och inte ett dugg kallt, men jag måste erkänna att jag börjar sakna solen lite. Dagarna är lika grå från det att det ljusnar till det blir mörkt.

Annat riktigt grått är det som hänt i Frankrike, så ofattbart och fruktansvärt. Vi skänker en tanke till alla som drabbats på något sätt.


På söndagsmenyn står det rostasfilé med potatis och grönsaker. Tror jag behöver en extra promenad idag så att jag är extra hungrig ikväll och kan äta extra mycket för mums, vad gott det ska bli.


Nospussar på er alla!

 
 
Lillian

Lillian

15 november 2015 10:43

Wow så modig du er! Stikke hodet inn i gapet på en diger krokodille!

http://www.sognafaret.no

Laika

15 november 2015 11:14

Hihi, visst är jag :D

 
Aamor

Aamor

15 november 2015 16:02

Du är bra modig du men så är du ju Shih Tzu och vi är sällan rädda för nått, vi är ju lejonhundar, hihi!
Den där träiga typen ser rätt rolig ut trots att den försöker se läskig ut ;-)
Jag har blivit badad idag och trots att jag gav matte en blick som liknar träsakens så blev hon inte heller rädd, hon har kanske också Shih Tzu i sin släkttavla, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 november 2015 17:48

Så sant som det är sagt, hihi. Kanske har din matte också någon sådan gen då, hihi. Jag däremot kan skrämma min matte ;) som genom att rymma ;)

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

15 november 2015 21:02

Det var en läskig typ ni hälsade på, han såg nog lite farlig ut. Inte undra på att matte inte ville gå den nära... Tur att barnen, som leker där, inte är rädda för den.
Ha en mysig söndagskväll och samla krafter till kommande arbetsveckan ;-)

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

16 november 2015 20:19

Visst såg han allt lite, lite farlig ut, men inte skrämde det mig inte, hihi.
Arbetsveckan har börjat och fullt ös blir det tydligen hälsar matte men jag ska ta det lugnt, hihi. Det regnar massor så jag ska nog inte ens vilja gå ut ikväll ;)

 
Ludde

Ludde

15 november 2015 22:51

Det där såg ganska farligt ut! Jag förstår att din matte blev rädd! Dom borde inte ha såna läskiga djur på lekplatser... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

16 november 2015 19:59

Ja de där stackars små tvåbenta kan ju bli hur rädda som helst, om matte kan bli så skakis menar jag.

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

17 november 2015 18:31

Akta tassarna! Vad säger barnen tro? Fast lite läskigt ska det väl vara.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

17 november 2015 19:02

Lite läskigt tycker de nog bara är roligt :)

 
Kasper

Kasper

17 november 2015 19:09

Ibland är verkligen tvåbeningarna väldigt lättskrämda. Dom borde lära av oss! Verkar som om barn är mer lika oss, men blir allt skrämdare vartefter åren går...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 november 2015 19:54

Ja, tur i alla fall att vi förblir orädda ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

19 november 2015 12:30

Hujam, vilken läskig figur, modigt av dig att stoppa huvudet i hans käft :-) Mer än vad fega matte vågade :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

19 november 2015 19:21

Hihi, precis. Matte skulle nog inte ens våga även om jag sa att det säkert inte ens är farligt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards