laikagumman

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Ledig fredag, eller?

Av Laika - 20 november 2015 18:28

Jag fick min kvällspromenad lite senare än vanligt igår och det brukar jag få när vi ska ha en ledig vardag, just för att vi ska kunna ta lite sovmorgon. Jag laddade för en lång och skön sovmorgon men så väckte mattes mobil mig i morse. Hon blev förfrågad om att komma in och jobba då en i personalen blivit sjuk. Utan lust eller vilja åkte hon ändå iväg och lämnade mig hemma.... Okej då, inte ensam. Husse var ju hemma idag också så det var honom jag fick tillbringa min dag med. Vi har varit ute på promenader och vet ni?


Kolla på detta, vi fick se en skymt av solen idag. En skymt är kanske till och med att ta i för den försvann verkligen bra snabbt. Kallt som bara den har det också varit idag, så det är skönt att komma in och mysa i värmen efter en promenad.

Nu är vi dock samlade igen. Matte är hemma och till middag blir det kyckling. Min mage kurrar... som vanligt, hihi.


Trevlig helg och massa nospussar! 

 
 
Lillian

Lillian

20 november 2015 21:06

Så heldig du var som hadde husse å ta med deg på tur i dag. Trist å være på tur alene. God helg!

http://www.sognafaret.no

Laika

20 november 2015 21:17

Så sant som det är sagt :D

 
Aamor

Aamor

20 november 2015 21:53

Vilken tur att du fick behålla husse hemma nu när de snodde matte. Snällt av henne att hoppa in extra när hon tänkt njuta av en heldag med dig.
Vi har också sett solen idag, ganska mycket faktiskt och så pass att matte fick fälla ner solskyddet i bilen hon kör på jobbet.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 november 2015 11:21

Ja visst var det snällt av henne :) Hoppas hon är lika snäll mot mig idag när det kommer till mitt lördagsgodis, hihi.

 
Ludde

Ludde

20 november 2015 22:04

Tur att du tog hand om hussen när matten for till jobbet! Han blev nog glad åt att också få en skymt av solen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

21 november 2015 11:20

Ja, det var tur att hussen inte blev ensam hemma, vet inte hur han skulle klarat det.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

21 november 2015 07:22

Det är skönt med solsken! Även om stunderna inte blir så långa.
Ha en mysig helg ni med :)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

21 november 2015 11:20

Ja man får insupa all solsken man kan få så här års :) Men idag verkar det som att solen vill visa sig lite mer, tjoho :D

 
Melody

Melody

21 november 2015 09:05

Din matte är verkligen snäll som ställer upp och jobbar på sin lediga fredag!
Hoppas hon får ledigt en annan dag så ni har den mysiga sovmorgonen kvar!
Här nere vid sydkusten börjar det också bli kallt så idag ska jag hjälpa matte
bära in pelargonerna!
En fin helg till dig och de dina!
Nospussar från Melody
Matte hälsar så klart!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

21 november 2015 11:19

Vi har måndagen ledig så vi får passa på att njuta då :D Idag skiner solen här igen och det verkar bli en riktigt fin dag. Vi har redan varit ute på en lång morgonrunda och njutit :D

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

21 november 2015 12:48

Jag tycker din matte var jättesnäll som åkte till jobbet fastän ni hade planerat att mysa ihop. Men vilken tur att husse gjorde dig sällskap. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

21 november 2015 19:38

Ja hon var allt bra snäll, det tycker jag med :)

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

23 november 2015 15:45

Gud så jobbigt att åka iväg till jobbet när man skulle vara ledig. Särskilt för dig, Laika.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

23 november 2015 22:20

Var nog helt klart jobbigast för mig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards