laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Smygstart

Av Laika - 24 november 2015 19:19

Nu har matte tjuvstartat med julstöket. Hon började plocka undan och gjorde plats för julbelysningen som ska upp i helgen. Dessutom flyttade hon undan vardagsrumsbordet för att komma åt att dammsuga den purpurfärgade mattan som ska rullas undan över julen. Fram ska nämligen en röd matta istället. Nu kunde väl inte jag veta att det var mattes tanke, ja att en annan matta skulle ta den här mattans plats. Jag gick i strejk och lade mig mitt på mattan och tänkte inte alls flytta på mig. Den här mattan brukar jag förvisso inte ligga i mitten på, men ute på kanten. Där äter jag ibland mina godisar. Dessutom är mattan så mjuk och skön, att ligga på ett kargt golv är väl inte en dröm precis. 


Matte sa: tut, tut.

Jag sa: ZZZzzzzz...

 

Sedan började matte dammsuga runt mig, men tro inte att jag flyttade på mig. Nej nej, inte sedan matte och husse köpt hem den nya dammsugaren som är så tyst att man knappt hör den. Dålig taktik av dom, hihi.

Det slutade med att matte bar in mig till min bädd, men jag gick direkt ut i vardagsrummet igen och det var då jag fick se den röda mattan och förstod att jag inte alls skulle bli mattlös i vardagsrummet, pust... Ibland kan en liten vovve bli bra nervös.


Det ska visst bakas lite i helgen också, lussebullar kan man ju inte vara utan när första advent kommer och knackar på dörren. En och en annan lussebullebit kan absolut hamna i min mage.


Nu däremot ska jag vila ut hos matte i soffan efter strejkpärsen. Tur att jag åt min mat innan allt detta för hur skulle jag annars orkat ligga stilla mitt på en matta med dövörat påslaget, hihi.


Nospussar!



 
 
Aamor

Aamor

24 november 2015 20:30

Det gäller att bunkra upp energi om man ska liggstrejka för tänk om du hade blivit hungrig mitt i det hela och då missat att säga ditt, hihi!
Vilken tur att ny matta kom in för hur det än är så blir det konstigt när de tvåbenta ändrar på vissa saker.
Hoppas du får massor av lussebullsbitar, du kan ta mina med för jag äter inte såna, säg det till din matte, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

24 november 2015 20:45

Men åh Aamor, det ska jag absolut säga till min matte :D Hihi, så mumsigt det ska bli :)

 
Lillian

Lillian

24 november 2015 21:44

Jammen var det flaks at ikke du havnet i støvsugeren også, når du sover på matten! Da hadde det blitt stille her!

http://www.sognafaret.no

Laika

24 november 2015 22:05

Hihi, ja det var tur det, så bra att jag inte tänkte på det för då kanske jag inte hade vågat ligga kvar :)

 
Ludde

Ludde

24 november 2015 22:28

Jasså! Din matte byter mustaschtorkare till jul! Ja en röd passar väl bäst då, men purpur passar fint till din päls också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

25 november 2015 19:44

Hihi, det är precis vad det är- mustaschtorkare :D Men jag har invigt den röda nu också så det blir riktigt bra även detta :D Om jag inte minns fel kommer det fram en till sådan torkare under granen sen :D

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

26 november 2015 13:15

Visst är det väl konstigt att så mycket ska ändras på när det närmar sig jul. Det städas och bakas och fixas i all oändlighet. Men det hör kanske till. Vilken tur att det kom fram en annan matta i alla fall.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

26 november 2015 20:01

Vi älskar julen här men visst kan det bli lite mycket ibland, speciellt för mig som ska oroas så och helt i onödan som det visade sig ;)

 
Melody

Melody

27 november 2015 06:59

Här är ovanligt lugnt inför advent, men det kan bero på att vi har ett sjukt barnbarn i huset som tar upp vår tid. Jag blev nu med fasa påmind om när vi bodde ute på landet och matte bytte ut min favoritmatta mot en röd! Nog har de mycket konstigt för sig de där tvåbenta! Saffranbullar är mums… fast min matte är lite snål med dem så en hel bulle har jag aldrig fått! Du har det allt bra du!
Önskar dig och de dina en riktigt fin första Advent!
Puss från Melody!
Matte hälsar förstås!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

28 november 2015 18:31

Hoppas lilla barnbarnet återhämtat sig och nu mår bättre. Här är det faktiskt färdigpyntat inför imorgon nu, så första advent blir det bara en hel mysardag :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

27 november 2015 12:38

Bra jobbat med liggstrejken, alltid bra att markera att man minsann är medveten om förändringar och gärna vill ha ett ord - eller skäll med i laget :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 november 2015 18:30

Tack :) Det kanske inte hade kommit fram en ny matta om jag inte strejkat, så nog gjorde jag allt ett bra jobb där va ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards