laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Måndag...

Av Laika - 7 december 2015 12:39

Ja och så var det måndag igen då, men ännu en gång är det en ledig sådan så det gör bara gott även om min morgonrunda bara hann innehålla en pinkning innan matte och husse lämnade mig ensam hemma. Som tur var kom de hem igen ganska fort och då fick jag gå på en längre runda. Vindarna efter diverse stormar har ebbat sig fast och ute blåser man ju mer eller mindre bort. Kolla bara här:

Hihi nej då, nu skojar jag med er. Jag har precis gräsrullat och skakar pälsen på plats igen. Men det skulle mycket väl kunna se ut på det viset med de vindar vi har.


Har man ingen snö att rulla sig på får gräset duga lika fint som det alltid gör. Ibland är de där gräsrullarbegären lite större än andra dagar och just den här måndagen är nog mina gräsrullarbegär väldigt stora.


Matte och husse drar dock i kopplet och tycker att vi också kan gå lite på den tänkta promenaden. Jag vet inte jag.

Ni ska veta att jag sovit rikigt gott i natt också. Vi har nämligen haft finbesök i helgen av lilla fröken Elise, hon som är så bra på att klappa mig. Jag och matte har varit ute och rastat henne på lekplatser runt om i området och lekt kurragömma med henne, även om hon tyckte att jag fuskade som följde efter henne när hon gömde sig.

De har också julbakat pepparkakor och praliner på hennes önskan, för ni vet, min matte är en riktig pysslarmatte :) Jag tog en tupplur när de höll på med bakandet, dock vaknade jag på studs när matoset började jaga min nos.


Matte vill frisera mig, men jag vill inte så jag behåller mitt fluff ett tag till då. Kanske rent utav sagt hela vintern igenom om det nu blir kallare över huvudtaget. Håller sig "värmen" kvar kanske jag får en bokad frissantid för då säger matte att det i alla fall inte finns risk för att jag ska frysa ute. Men blir jag inlämnad för klippning så är i alla fall det bättre än att min långsamma matte ska börja påta i min päls, hihi. Jag tycker ju om min korta päls mer än när den blir lång, men så har jag också blivit mer känslig för kyla på äldre dagar. Nu har jag alltid varit en soldyrkare förstås men fy för att frysa som en sextonåring. Om inget annat kanske matte får frisera mig i ansiktet i alla fall för där vill jag inte ha för långa strån.


Nospussar på er alla. Hoppas ni inte blåser bort.


 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

7 december 2015 17:57

Mysiga ute-bilder på dig. Lurifax-bilden är klart bäst!
Det säkraste sättet att få vinter är att klippa dig sommarfin, det vet till och med Amanda!!!
Då är det bättre att bara trimma lite runt nosen och i ansiktet ;-)

Kram å nospussar Sötnos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

7 december 2015 19:30

Visst skulle det vara ett typiskt vintertecken. Kanske matte rent av lämnar in mig på klippning så mycket som hon alltid vill ha en vit jul. Fast jag tycker gott att ansning runt nos och i ansiktet räcker mer än väl :)

 
Aamor

Aamor

7 december 2015 18:57

Nä fy tusan för att frysa, det är inte alls skönt.
Dukar helt rätt i att det där behovet av att rulla sig i gräset är olika stort olika dagar men visst känns det extra stort de dagarna matte inte har tid att vänta ut en, hihi!
Kul med finbesök av en expert klappare!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 december 2015 19:29

Hihi, ja att söla, rulla och nosa överallt när de har bråttom är roligt :) Brukar kunna bli så en och en annan morgon ;)

 
Ludde

Ludde

8 december 2015 12:44

Ja, nog ser det ut som om du skulle flyga iväg på första bilden. Hoppas matten håller stadigt i kopplet när det stormar. Det verkar mycket säkrare och trevligare att vara hemma med fröken Elise... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 december 2015 19:27

Ja det var absolut det trevligaste :D Idag fick vi ändå lite ledigt från alla vindar men då bjöds vi på regn istället. Vädret är liksom inte riktigt med mig just nu känner jag.

 
Ingen bild

Gunilla, Simba och Tasse

9 december 2015 14:33

Mysiga utebilder, man kan ju knappt tro att det är vinter när man ser dig rulla så härligt i gräset :-)
Vi tycker att du ska få behålla ditt fluff, för i januari-februari kan det allt bli ganska kallt. Dessutom är du jättefin i långt päls <3
Kramar och tassklappar

Laika

9 december 2015 19:41

Tack för stödet där :) Matte muttrar än om hon ska boka tid eller inte, men till helgen ska jag tydligen duschas i alla fall. Katter tvättar ju sig själva, så jag funderar på om jag ska abdikera och bli katt istället, hihi.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

12 december 2015 09:41

En ledig måndag är inte fy skam. Låter härligt. Både Hilda och jag tycker om att gräsrulla. Det blir några varje dag. Vi tycker att din matte ska låta dig behålla din fluffpäls. Rätt som det är blir det superkallt och då behöver man något värmande på kroppen.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

12 december 2015 13:03

Bra sagt, hihi. Ska se till att framföra det till matte :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards