laikagumman

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Oj då...

Av Laika - 20 december 2015 12:07

Jo... Oj då, är väl det enda jag kan säga. Inte kan man säga så mycket mer när man blir upptäckt efter lite bus.

Matte och husse har slagit in lite klappar och jag har råkat tjuva ett mjukt paket och öppnat det när de inte var i närheten. Det visade sig inte vara ett paket till mig utan till husse, så nu vet jag i alla fall vad han ska få i ett av sina klappar. Kanske är jag mutbar om han bjuder på det rätta.


Hur som haver så är klapparna nu gömda och utom räckhåll för mig. MEN... någon glömde visst julpappret framme. Jag kan väl erkänna då att jag gick bärsärkargång. Men när jag återigen blev upptäckt försökte jag dölja det jag höll på med genom att helt enkelt lägga mig på julpappret. Ingen ser det väl? Dessutom ser jag ganska oskyldig ut också... tycker i alla fall jag.

Hur pappret klarade sig? Mjaa, det finns ju fler rullar inslagspapper hemma, men dom har jag lovat matte att jag ska låta bli. Det är trots allt inte så många dagar kvar till julafton, så jag får nog allt hålla mig.

 

Däremot har vi alla tjuvstartat med lite julskinka, med alla är även jag inkluderad. Julskinka är ju så gott, speciellt på en smörgås till frukost. Efter en sådan frukost kan morgonrundan få bli hur lång som helst, för sedan sover jag gott när jag kommer in igen.


Vi önskar en trevlig fjärde advent och snart även en riktigt God Jul!

Nospussar!


 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

20 december 2015 18:28

Så?!?
Du upprepar förra Julens bus och knycker Julklappar...
Fast nog borde de dina veta om dina "passioner" för paket och gömt dem redan innan du skulle få tag i dem... Nåja, bra att du inte hann med att förstöra mer än en liten del av presentpappret, trots allt.

Kram å Nospussar, BusFia ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

20 december 2015 22:02

Hihi precis, de borde veta bättre. Även om jag är liten och kanske kort så kan jag minsann komma åt saker och ting bara jag vill ;)

 
Kasper

Kasper

21 december 2015 01:51

Busfia. :D
Den allra sötaste, faktiskt.
Och tänk, du är ju bli nästan lika lång som en presentpappersrulle!! Imponerande! Gullis!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

21 december 2015 22:02

Nu när du säger det ja, om någon undrar kan jag ju säga att jag är lika lång som en presentpappersrulle :D Det är ju faktiskt ganska långt :D

 
Aamor

Aamor

21 december 2015 20:16

Här skrattar vi gott åt dina upptåg, du är en riktig cooling! Du hade säkert hur skoj som helst när du öppnade husses paket ;-)
Och sen det där med papperet du ligger på, du bara plattar till det för matte hade nog skrynklat det lite väl mycket, eller? Hehehe!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 december 2015 22:01

Ja, papper ska väl inte ligga ihoprullat, det blir ju så... så... ihoprullat då ju ;) Platt är helt klart bättre :D

 
Melody

Melody

22 december 2015 07:16

Jösses så söt du är där på julpappret! Nu förstår jag varför det inte finns
några julklappar framme här! Själv hoppas jag på julklappar som doftar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 december 2015 22:32

Hihi, ja din matte är smart redan från början ;) Hoppas du får många doftande paket :D De är allra roligast även om de mjuka är bra roligt att slita upp :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards