laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Julens härliga dagar

Av Laika - 26 december 2015 16:43

När jag vaknade på julafton visste jag att dagen skulle bli helt underbar, precis som alltid. Ut på morgonrundan som dock kändes som en tidig vårmorgon snarare än en julaftonsmorgon. Solen sken och fåglarna kvittrade. När vi kom in igen blev det en riktig julfrukost, jag valde skinksmörgås och några bitar gräddost. Sedan kammade matte mig och jag fick fina röda rosetter i öronen.

Matte satte inte rosetter på varje sida i sitt hår, bara på ena sidan men jag tycker vi matchade varandra bra ändå, jag och matte... matte och jag.


När det var dags för julklappsutdelning var jag med och såg till att inga paket skulle missas att öppnas. Kan erkänna att jag redan tidigare på julafton satte tandmärken i några paket som låg under granen, men mest för att jag skulle veta vilka paket som var mjuka och hårda.


Ett av mina paket var mjukt.

Vad som fanns i? Ett nytt mjukisdjur.

Något väldigt spännande som matte fick var ett nytt duntäcke till sin säng. Det gamla har tydligen tappat sitt fluff på sina ställen. Något jag inte kan säga att jag märkte av i alla fall. Matte bäddade nämligen om i sängen inför kvällen och vek ihop det gamla duntäcket och lade det på golvet. Jag hittade min naturliga plats på en gång. Efter en mysig julafton med både promenader, god mat vid flera tillfällen, julklappsöppning och en massa mys så blir man lätt lite sömnig. Jag kröp upp på mattes gamla duntäcke och lade mig tillrätta och somnade på en gång.

Sedan har julhelgen fortsatt lika härligt. Att få ha matte och husse nära sig och att även få träffa andra delar av familjen gör gott i hjärtat, som den goda maten, hihi. Imorgon ska vi fortsätta njuta för sedan är det tillbaka till verkligheten som gäller igen då arbete kallar. Men snart är det nyår och några till lediga dagar, åh så härligt.


God julhelg till er alla! Hoppas ni haft fina dagar.

Nospussar!

       

 
 
Lillian

Lillian

26 december 2015 18:41

Wow så stilig du var med røde sløyfebånd!

http://www.sognafaret.no

Laika

26 december 2015 19:06

Hihi, tack så mycket :D

 
Ludde

Ludde

26 december 2015 23:38

Åh! Så söt du är i julrosetterna! Man kan väl nästan säga att Du fick ett eget täcke också då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 december 2015 22:29

Det kan man absolut säga och det är inte illa :D

 
Aamor

Aamor

27 december 2015 20:14

Det gäller att se till så man vet lite vad som finns i klapparna, det är lite spännande att kolla innan, hihi!
Vilken söt gris du fick.
Då övertar du mattes gamla duntäcke nu, kan ligga i din säng så du kan riktigt gosa ner dig i det.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 december 2015 22:28

Jo men visst måste man se efter vad som kan finnas i paketen, överraskningar är roligt, men de kan vara lika roliga andra gången som den första, hihi

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

28 december 2015 08:28

God fortsättning på er alla!
Så söt du blev i de röda rosetterna, kul att matte också hade en röd rosett i håret :)
Lyxigt med nytt duntäcke, fast din är gammal. Härliga bilder på dig!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

28 december 2015 20:28

Jag sover så gott på täcket så det inte är klokt :D

 
Edith

Edith

29 december 2015 13:49

Du är världens finaste i dina röda rosetter. Det låter som du har haft en fantastisk jul! Vi var hos vår lillmatte och hade det bra. Vi fick också smaka på lite julmat. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Laika

29 december 2015 19:23

Vad härligt att höra att ni också haft en fin jul :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards