laikagumman

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Laika - 3 januari 2016 20:13

Vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året.

Inomhus hos oss i värmen blev det ett lugnt och trevligt nyårsfirande men utanför sköts det raketer som aldrig förr, och som det lät. Ja, i alla fall sa matte det dagen efter. Jag vet då inte eftersom jag sov igenom tolvslaget. Det blir visst lätt så när man får så god mat att magen inte kan annat än vila sig med hjälp av hela min kropp. Annars brukar jag i normala fall följa med ut på balkongen och titta på alla raketer för där ser man riktigt bra, men i år stod till och med matte och husse inomhus helt och hållet för det var många som bestämt sig för att det var okej att skjuta raketer inne i bostadsområdet och en del av de där raketerna flög obehagligt nära både balkonger och fönster.


Morgonrundan dagen efter var däremot helt stilla och tyst, så fridfullt. Jag tog med matte och husse på en långpromenad redan innan frukost. Sedan mös vi ner oss i soffan med frukost och film på tv.


Sedan ska jag berätta något som gjorde mig helt förvirrad. Matte har plockat fram min vinterkappa för en del dagar är det ganska många minusgrader och då blir jag lite frusen av mig. Men helt plötsligt låg där även andra typer av kläder... Jag sa till matte att det ju ser ut som rena barnkläderna. Inte kan jag väl få på mig det där, dessutom klär jag bäst i rött om jag själv får bestämma. Dags att ge matte en oförstående blick.

Matte klappade mig och förklarade att jag i mars faktiskt ska bli storesyster. Ja, inte till en fyrbent som mig själv utan till en tvåbent liten pojke. Kan ni tänka, vår lilla familj ska utökas och bli större. Så spännande. Det var på tiden tänkte jag samtidigt som matte och husse sa samma sak, men ibland är inte allt det naturliga så lätt och enkelt som man kan tro att det ska vara. Ibland får man kämpa och tro, hoppas och sedan ge upp hoppet och känna att tiden inte är på ens sida innan ett litet mirakel sker, hälsar matte. Jag som bara trodde matte hade ätit lite för mycket lussebullar i jul, hihi.


Nu ska jag erkänna att jag trott att något varit i görningen tidigare än så här eftersom jag vilat på mattes mage en del, just för att det känns lite spännande där inne. Men nu vet jag ju varför.


Ett nytt år, nytt hopp och nya möjligheter och ett nytt tillskott till familjen till våren. Tänk att det redan är ett så bra nytt år och ändå har vi bara gått tre dagar in på det.


Nu kallar snart kvällsrundan känner jag, dags att hojta på matte och husse så vi kan gå ut. Vid den här tiden på kvällen brukar även mina lassie-kompisar vara ute på sin runda. Det är så roligt att träffa dom och få säga hej och god natt.


God fortsättning på er alla och hoppas att ni fått en fin start på det nya året.

Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards