laikagumman

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Laika - 12 januari 2016 19:19

Jag gillar rutiner, mina rutiner. Vad matte och husse kan få för sig att hitta på måste väl inte tvunget inbegripa mig, men tydligen står det en mot två gällande denna åsikt. Men jag har faktiskt fyra ben till skillnad från mina tvåbenta, så då borde väl min röst räknas som två.


Jag tycker om att ta min kvällsrunda vid niotiden och sedan gå ut på morgonen igen vid halv nio, ibland lite tidigare. Men med tidigare menar jag definitivt inte halv sju på morgonen. Men nog blev jag allt väckt så tidigt på morgonen ändå och fick veta att vi skulle ut på morgonrunda. Jag fortsatte sova men tro inte att husse gav sig. "Vakna Laika, vakna Laika". Som ett eko i mina stackars öron.


Jag lyfte på huvudet och tänkte finta husse lite. Jag reste mig upp och låtsades vara på väg ur min bädd så att husse skulle börja gå mot hallen. Sagt och gjort.... sedan somnade jag om igen.

Är man trött kan man sova hur som helst, även halvvägs ur bädden.

Kom jag undan? Nej... ibland är kroppsvikten en nackdel för jag blev buren till hallen. Men till er kan jag ändå erkänna att när jag väl kom ut så var det lika roligt som vanligt, även om klockan var halv sju. Det underlättade när matte också sa att hon inte heller gillar ändrade rutiner så, i alla fall inte när man ska iväg så tidigt på morgonen. Sovmorgon däremot tackar ingen av oss nej till. Men jag har i alla fall tur till skillnad från matte och husse, och det är att jag kan sova lunch och middag när jag vaknat så tidigt. Gäääsp...


Trötta nospussar!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards