laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

När man är trött

Av Laika - 12 januari 2016 19:19

Jag gillar rutiner, mina rutiner. Vad matte och husse kan få för sig att hitta på måste väl inte tvunget inbegripa mig, men tydligen står det en mot två gällande denna åsikt. Men jag har faktiskt fyra ben till skillnad från mina tvåbenta, så då borde väl min röst räknas som två.


Jag tycker om att ta min kvällsrunda vid niotiden och sedan gå ut på morgonen igen vid halv nio, ibland lite tidigare. Men med tidigare menar jag definitivt inte halv sju på morgonen. Men nog blev jag allt väckt så tidigt på morgonen ändå och fick veta att vi skulle ut på morgonrunda. Jag fortsatte sova men tro inte att husse gav sig. "Vakna Laika, vakna Laika". Som ett eko i mina stackars öron.


Jag lyfte på huvudet och tänkte finta husse lite. Jag reste mig upp och låtsades vara på väg ur min bädd så att husse skulle börja gå mot hallen. Sagt och gjort.... sedan somnade jag om igen.

Är man trött kan man sova hur som helst, även halvvägs ur bädden.

Kom jag undan? Nej... ibland är kroppsvikten en nackdel för jag blev buren till hallen. Men till er kan jag ändå erkänna att när jag väl kom ut så var det lika roligt som vanligt, även om klockan var halv sju. Det underlättade när matte också sa att hon inte heller gillar ändrade rutiner så, i alla fall inte när man ska iväg så tidigt på morgonen. Sovmorgon däremot tackar ingen av oss nej till. Men jag har i alla fall tur till skillnad från matte och husse, och det är att jag kan sova lunch och middag när jag vaknat så tidigt. Gäääsp...


Trötta nospussar!



 
 
Aamor

Aamor

12 januari 2016 20:32

Har full förståelse för dig och dina försök att slippa för den jobbigaste delen är just att vakna.
Jag försökte skrämma matte i morse när vi skulle iväg, lite halvtamt morrande men hon blev inte det minsta rädd!
Hoppas du kunde sova efter morgonrundan. Bäst är det när det är som vanligt eller när vi vill ändra rutinerna!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 januari 2016 20:56

Ja, jag gillar bara mina egna ändrade rutiner ;) Tänk att mattar kan vara så svåra att skrämma också, jag har dock aldrig provat att morra, tänk om min matte skulle bli rädd ;)

 
Lillian

Lillian

12 januari 2016 20:49

Nei det er nok aller best å kunne sove til en våkner av seg selv... Kanskje i morgen?

http://www.sognafaret.no

Laika

12 januari 2016 20:54

Ja, imorgon ska jag få sova så länge jag vill, imorgon är en ledig dag :) Mitt på veckan så, lyxigt va :D

 
Julia

Julia

12 januari 2016 20:50

Inte kul att rutiner rubbas. Speciellt inte efter en lång ledighet. Men nu är ju det som det är och tidigt upp gäller.
När er Minis kommer lär det inte bli mycket sova alls i början ;-)

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

12 januari 2016 20:53

Hihi, då lär nog inte matte och husse få sova mycket nej, men då ska jag nog lära dom hur man sover lunch och middag. Jag stänger nog mina öron så mina rutiner inte rubbas, hihi

 
Ludde

Ludde

14 januari 2016 09:18

Jobbigt när det ekar i öronen. Speciellt när man är trött och vill sova klart. Det är nog inte så dumt att väga trettiofem kilo ibland... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

14 januari 2016 19:22

Nej, jag funderar allt på att äta upp mig några kilo så jag inte är så lätt att lyfta på ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

14 januari 2016 14:43

Halvsju, vilken okristlig, okattlig och ohundlig tid! *ryser* Det var en jamarns tur att du kunde ta dig en extra lunchtupplur sedan, kompis :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

14 januari 2016 19:21

Skönt att det finns fler som tycker så, jag förstod ingenting den morgonen, hemskt. Hoppas det dröjer bra länge innan något sådant händer igen ;)

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

14 januari 2016 19:14

Nu är det så kallt att det räcker att pinka en gång på morgonen och en på kvällen. Säger Hjo-Hjo.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

14 januari 2016 19:20

Ja, här ska det bli -20 imorgon så jag tassar nog på ganska fort skulle jag tro ;)

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

16 januari 2016 15:25

Hemma hos oss är det jag som är morgontrött. Jag ligger gärna i sängen och drar mig. Men Hilda och matte är morgonpigga. Dom går ofta upp tidigt på morgonen. Då släpper matte ut Hilda på tomten, och jag sussar vidare. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

16 januari 2016 16:58

Ordning på din matte hör jag, som låter dig sova på morgonen när du är trött :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards