laikagumman

Alla inlägg den 16 januari 2016

Av Laika - 16 januari 2016 16:58

Igår kväll gick vi ut på sista rundan ganska sent, det gjorde vi för att matte och husse tyckte jag kunde få ta sovmorgon. Ja, de ville nog själva ha en riktigt skön sovmorgon skulle jag kunna tro, men jag väckte dom redan klockan sju, hihi. Är man nödig så är man och nu vet dom hur jag kände mig för några dagar sedan när jag tvingades upp tidigt. Men vi tog igen oss ganska ordentligt när vi kom in förstås. En god helgfrukost och sedan bäddade vi ner oss i sängen ett tag till och sov två timmar. Det var skönt för fy vad trött jag blev av att vakna så tidigt igen.


Strax efter lunch gick vi ut på en runda igen. Min vinterkappa är på lite renlighetsbehandling så jag okejade att gå ut utan någon tröja eller jacka. Matte tänkte sig en snabbis ute eftersom jag bara gick ut i min päls, men jag hade andra planer. Inte mycket som vi tänkt likadant idag, hihi.


Vi började gå en av de kortare rundorna först, men jag ville gå längre och längre, så vi bara fortsatte. När vi till slut närmare oss porten ville jag inte gå in riktigt än. Jag behövde ju snörulla lite först.

Matte frågade om hon fick ta en bild av mitt snörullade ansikte, men mjäää...

"Jo då Laika, titta hit"

"Men äsch då, lite snöbollar i ansiktet är väl inget att fota, kom matte så går vi in och tinar upp oss."

 

Det var riktigt skönt att få komma in i värmen igen även om det inte var lika kallt idag som det varit tidigare i veckan. 


Snart väntar dessutom middag, det ska bli hemlagade hamburgare och det älskar jag. Och så tror jag att vi alla ska ta en sovmorgon imorgon, hihi.


Nospussar!



 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards