laikagumman

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Laika - 18 februari 2016 19:27

Se där, snön kom och sedan försvann den lika snabbt. Minusgraderna blev plusgrader för att bli minusgrader igen och imorse var där alldeles vitt ute än en gång. Det hann komma ganska mycket under tidiga morgontimmarna och jag fick noga se mig om efter en bra rullplats.

När jag väl hittade en fick jag rulla in snön i pälsen riktigt ordentligt. Jag börjar alltid med huvudet innan jag liksom rullar över på rygg.

Det är en bra konstig vinter i år med tanke på hur mycket det svänger vädermässigt. Det är alltid en överraskning att komma ut, fast åker regnkappan på så kan jag i alla fall veta att promenaden blir kort och möjligtvis ännu kortare- om jag får bestämma.   


Jag blev förresten duschad när jag kom in idag, inte för att jag hade samlat på mig lite snöbollar att tina upp, utan matte tyckte inte det var vidare trevligt det jag gjorde men jag skulle ju bara hjälpa henne förstod hon väl. Jag gjorde min nummer tvåa och medan matte letade upp en påse så tänkte jag att hon glömt den inne, så jag trampade ner min kreation i snön så den liksom försvann där. Hur bra jobbat som helst tyckte jag, men matte blev måttligt road av den eskapaden. Promenaden fortsatte men så fort vi kom in så bars jag in i duschen och fick en uppfräschning så nu är mina tassar vita igen. Jag har fått lova matte att inte göra om det i alla fall.


Jag försökte bokjotta maten jag fick idag också, vanlig blöt hundmat. Hur kul är det när jag fått äta hamburgare, kyckling och fisk tidigare i veckan. Nej, då måste man protestera lite, men ack så lite det hjälpte. Husse hytte med fingret och sa varsågod, att detta var den mat jag skulle få och det med basta. Jag suckade och till slut fick jag väl lov att äta upp den maten, som för övrigt faktiskt var väldigt god men det hör inte hit.


Senaste promenaden innehöll världens slaskväder så vi får väl se om det finns något vitt kvar här på kvällsrundan.


Nospussar på er!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards