laikagumman

Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Laika - 21 februari 2016 10:24

Oj vilken snöstorm vi bjöds på igår. Det var till och med så pass att inte ens jag tyckte det var mysigt ute. Vindarna bet långt in i kroppen och så fort vi kom in fick jag lov att värma upp mig. Dels möblerade jag om lite. Jag tog min blåa kudde och flyttade den dryga tre meter, från hörnan i vardagsrummet till... ja, låt oss säga så här: Nu har jag koll på allt som händer här hemma, för jag hittade den mest perfekta platsen att ha en bädd på. Kolla bara:

Matte har som vanligt mycket åsikter och undrade naturligtvis om detta verkligen var den bästa platsen att ha en bädd på. Hon tyckte bädden kanske hamnat lite i vägen och kanske ställde till det lite för den dagliga passagen mellan vardagsrum och resten av lägenheten. Vadå? Det finns väl massor med plats att passera på båda sidor om mig eller hur? Nu förstår jag ingenting, det här kan ju inte bli bättre.


Det var igår det, idag är det en ny dag och min bädd har flyttat tillbaka till sin ursprungsplats eftersom matte städat och haft sig. När min ork infinner sig så ska jag nog allt möblera om igen. Fast först måste jag verkligen vila upp mig för jag blev tvungen att väcka matte tidigt i ottan idag för utgång. Jag blev så törstig i natt och dricker man så mycket kallt och gott vatten på natten behöver man gå ut tidigt på morgonen, naturens gång, hihi.


Nu ska jag drömma lite om kvällens middag, kanske blir det någon trevlig söndagsgryta om jag har tur. Matte ska få klappa min snart kurrande mage också tror jag bestämt. Åh, på tal om kurrande mage. Jag var i min affär igår och handlade godis till mig. Jag vet att om jag smiter in bakom kassan och säger hej till personalen så bjuder de på både klappande och godisbitar. Igår fick jag smaka på jättegoda små mjuka biffgodisar, det slutade med att matte och husse plockade med sig en sådan påse till mig, naturligtvis tillsammans med en hel del annat gottis. Nu är det superviktigt att absolut inte råka glömma godisen efter maten, fast det är det nog ingen risk att jag gör, hihi.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards