laikagumman

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Laika - 27 februari 2016 13:56

Vet ni vad? Jag har haft min Penny-kompis från Helsingborg på besök, men inte en enda bild har varken matte eller husse tänkt tanken att knäppa. Penny och jag har ätit varandras mat och druckit ur varandras vattenskålar. Hon har även fått smaka på mina godisar och jag på hennes.


Tidigt i morse åkte Penny och hennes husse samt min husse iväg på skivmässa. Jag och matte stannade hemma och tog en sån där mysig och lång lördagsmorgon. Matte lyfte upp mig i sängen och där lade jag mig tillrätta och kände knappt för att gå ut alls.

Men när matte drog upp gardinerna och solens strålar sken in så ville jag helt plötsligt gå ut på en gång. Jag stampade och klampade och fick genast väldigt brått. Ut på en sån där skön och mysig lördagspromenad med solen i ansiktet. Utanför oss är gräset helt befriat från snö, men på andra mer skuggiga platser ligger där massor med snö kvar. Ganska praktiskt för då kan jag välja om jag vill ha vårkänslor och gräsrull eller om jag vill snörulla och tänka att det är vinter än. Idag valde jag vårkänslorna och struntade i snön.

När skivmässan är slut ska Penny komma tillbaka för att säga hej då och sedan ska de åka hem till Helsingborg igen. Och jag ska få lammfärs till middag blandat med ris och morötter, det bara vet jag för matte har redan stått i köket och gjort storkok till mig som hon ska frysa in i lagom portioner. Mums, nu har jag både fisk, kyckling och lammrätter i frysen. Igår åt vi förresten kinamat till middag, vi lyxade till det lite med olika små rätter. På min tallrik hamnade det både räkor och kyckling, och så lammfärs på det ikväll. Jo, det här blir bra för min mage, hihi. Har hört matte säga att hon ska tillaga lever till mig också. Det och lamm är sådant som jag älskar men som varken matte eller husse är vidare förtjusta i, men matte är ändå snäll nog att tillaga det till mig.


Jag har ätit lite torrisar till frukost och nu ska jag vila mig fram till nästa promenad och sedan ska jag bara vänta på att Penny ska komma tillbaka så vi kan säga hej då till varandra.


Soliga nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards