laikagumman

Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Laika - 10 mars 2016 18:38

Dagarna har sin gilla gång och egentligen händer här inte särskilt mycket, förutom att solen visade sig idag. Det kändes som en riktig vårdag och detta härliga ska visst fortsätta även över helgen. Det ska dessutom bli lite varmare än bara fem grader och det längtar vi nog alla efter. När solen skiner och det är vindstilla så kan man inte bli annat än glad i hela kroppen. Ut på promenad och idag blev det en sån där promenad som man aldrig vill ska ta slut. Jag försökte dra ut på den så länge jag kunde. Till och med när vi kom till porten så bara sprang jag förbi dörren och hoppades att matte och husse skulle följa efter mig. Det gjorde dom, jippiee. Vi fortsatte alltså gå en stund till, så när vi väl kom in ville jag ha frukost och sedan somnade jag gott för en stund.

 

Lammfärs med ris och morötter till middag gör gott i magen. Då orkar man gå ännu fler promenader och leta efter vovvekompisar där ute. Idag har jag dock inte fått hälsa på någon kompis alls. Den enda vi mötte var den lilla svarta hunden som heter Mamba, men hon är en riktig argbigga och skäller, biter och nafsar efter alla hundar hon bara kan komma åt. Tänk att den vovven fick springa lös förr, men nu har ägarna fått så mycket kritik mot sig att denna vovve numera alltid är kopplad. Även en liten hund kan göra skada, och de där vassa tänderna har min svans varit nära en gång kan jag berätta.


Innan vi ska ut för att möta upp husse så ska jag bara gosa med matte, hon säger att hon ska kamma mig och mina öron. Hon har visst hittat en och en annan tova i mina öron som hon ska råda bot på. Blir visst så när man gräsrullar, mattrullar, sängrullar och kammar sig själv med bakbenen, hihi.


Nospussar!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards