laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Bra väder och roliga möten

Av Laika - 21 april 2016 15:33

Nu är det så där blandat väder igen, lite så att man inte vet från gång till annan om det är rullvänliga gräsmattor där ute eller ej. Just idag var gräsmattorna riktigt rullvänliga, knappt fuktiga alls från regnandet som varit. Vi tog oss en långpromenad efter att jag gräsrullat klart... första gången alltså. Jag rullade naturligtvis i gräset flera gånger under promenaden. Man ska inte gå miste om en bra gräsmatta.


När vi kom in igen fick matte kamma bort lite souvenirer från min päls. Sedan hade hon mage att säga att jag blivit en pälsboll igen. Jag klipptes ju nyss. Precis samma sak sa matte, att jag ju klipptes nyss. Tänk att det kan växa så fort, fortsatte matte. Nej, usch vad trött jag blev på det pratet. Jag fick sätta stopp för det hela innan saxar och trimmers kom fram, så jag gick med ens för att lägga mig i min bädd. Men blandningen av gräsrullande, långpromenad och mattes tröttande tjat om klippning fick mig att stupa innan jag hann kliva in helt i min bädd.

 

Men alla sätt att sova på är bra sätt att sova på, hihi.


Den här långpromenaden var förresten extra trevlig för den innehöll en del små hundmöten. Först passerade vi rastgården där två chihuahuor lekte men när de fick syn på mig rymde de mellan grindarna och sprang fram till mig. Det var skoj, men det tyckte inte deras husse och matte som blev arga på vovvarna som rymt. Sedan när vi nästan var hemma mötte jag en shihtzu-blandning. En dam som var helt grå och nästan lika söt som jag, hihi. Hon var bara fem år fyllda så hennes matte blev väldigt glatt överraskad över att jag fyllt hela 17. Dom hoppas jag vi möter fler gånger för det var ett roligt möte.


Matte och husse ska vara duktiga och äta sallad till middag idag, så jag håller mig glatt till min hundmat denna gång.


Nospussar!


 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

21 april 2016 17:25

Det kan vara jobbigt på promenaderna... Tur att du hamnade delvis i din säng ändå *fniss*

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

23 april 2016 12:33

Hihi, jo jag sov gott ändå för jag låg kvar så i över en timme :)

 
Aamor

Aamor

21 april 2016 18:09

Sallad? Du är ju ingen kanin så du gör rätt i att hålla dig till hundmaten, hihi!
Väldigt otrevligt med sånt opålitligt väder. Samma skit här för man tror det är fint med sol och lite värme men när jag sen kommer ut blåser jag nästan bort och skulle vi gå en längre runda kan jag ge mig den på att det börjar regna också, suck!
Kul att träffa på hundar när man är ute.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 april 2016 12:32

Igår undkom vi en rejäl hagelskur med en hårsmån, huh.

 
Ludde

Ludde

22 april 2016 19:08

Jag håller med dig! Salladstallrikar behöver inte diskas och blir det något över så kan dom behålla det själva... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

23 april 2016 12:31

Just precis så :)

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

23 april 2016 11:39

Sallad till middag, hör jag Hjo-Hjo säga. Det får allt bli en annan dag. Könstigt fölk.
Ha det gött!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

23 april 2016 12:31

Jo mina tvåbenta kan allt hitta på konstiga saker ;)

 
Kasper

Kasper

24 april 2016 21:37

Hihi, är man trött så är man. Och då lägger man sig ner. Och du hade ju VERKLIGEN orsak!! Jag hade inte heller klarat att ta mig riktigt ända fram...
Sötis!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

25 april 2016 17:04

Nej, det var inte lätt att hinna fram till bädden innan john blund slog till ;)

 
Melody

Melody

26 april 2016 07:33

Det är tur att det bara är en vecka kvar av april för det här aprilvädret gillas inte!
Matte och jag vill ha sol hela tiden och absolut inte snöblandat regn som vi fick
i söndags på vår promenad. Personligen gillar jag inte sådana där dagar där husse och matte äter sallad! Visst äter jag gärna torrfoder, men nog borde det vara lag på att åtminstone få en köttbulle om dagen! Nu säger matte att det är dags för morgonpromenaden! Fy och usch, säger jag och kryper djupt ner i min korg. Urtrist att gå på promenad i stan! De flesta hundar vi möter är otrevliga och skäller ilsket på mig, så för min del räcker det gott med en tur på gräsmattan i trädgården. Matte och jag är inte överens på den punkten.
Vi önskar er en fin fortsättning på veckan!
Kram och nospussar från oss!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

27 april 2016 16:43

Vi håller tassar och tummar för fint väder. Till valborg ska det kalasas här och grillas så vi räknar rätt och slätt med fint väder. Jag vill inte gå miste om min grillade köttbit.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

26 april 2016 12:11

Visst är det härligt med gräsrull, men det är klart att det fastnar ett och annat i pälsen. Hilda är en baddare på att skaka av sig löv och annat som fastnar, men jag är inte lika effektiv. Men vad gullig du är när du sover med nästan halva kroppen utanför din fina bädd. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Laika

27 april 2016 16:42

Ja, gräsrull är fantastiskt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards