laikagumman

Alla inlägg den 27 april 2016

Av Laika - 27 april 2016 16:44

För några dagar sedan försökte matte lura mig till en klippning, men den gick jag inte på. Klok som matte är så gav hon upp och jag fick ha min stökiga päls ifred. Fy hundan för att bli helkropps-klippt av matte som är så långsam. Glad blev jag som kom undan men igår efter att vi varit ute på långprommis i solen så gick vi ner till bilen. Vi stannade inte förrän vi kom till min frisör. Min frisör är mycket bättre än matte, och snabbare. Så hej då till vinterpälsen och hej till vårskruden för visst måste det väl ändå vara vår nu när maj närmar sig och allt. Vi ska ju ha grillkalas på lördag och då tänkte jag minsann ligga i eftermiddagssolen och bara gosa. Mer dåligt och kallt väder vill jag inte veta av.


Men... tro inte att vi vaknade upp till strålande solsken idag inte. Kalla, så kalla regndroppar har störtat ner från en grå himmel, brrr så eländigt. Helt lika lycklig för den där klippningen är jag inte idag. Visade matte klart och tydligt att jag frös och fick därför min fina kofta på mig som extra värme. Då blev jag riktigt gosig i hela kroppen och orkade knappt hålla mig vaken.

Tror bestämt att jag kan sova tills middagen blir serverad. 


Nospussar!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards