laikagumman

Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Laika - 1 maj 2016 19:58

Det tar lite tid att vänja sig vid vårklippningen och visst visar jag för matte att jag är lite frusen bara för det. Då gosar hon extra med mig och jag får ha på mig min fina kofta. Dessutom letar vi upp de soligaste ställena när vi är ute och då kan jag gräsrulla och sola nosen lite. Dock har vi fått fly undan regnet vid några tillfällen. I fredags var ett sådant tillfälle men senare på dagen klarnade det upp som tur var.


Vi satte oss i bilen och åkte till matteföräldrarna och hälsade på mattemor och mattes syster. Jag ville ut på altanen och sola eftersom jag alltid ligger där vid fint väder. Även om regnet hade gett sig av och solen visade sig så var det inte vidare varmt där ute. Jag gick in igen och sa till matte att jag var kall, men hon hade glömt min rosa kofta, kan ni tänka?!


Jag gick in till matteföräldrarnas walk-in closet och ut kom....

Ja, ett lejon! Roar...

 


Matte blev så skrämd att hon säkert gjorde i byxan tror jag. Hon bara låtsades att hon varken blev rädd eller skrämd. Jag hittade mattemors fårulls-halsduk som värmde gott. Visst fick jag en snygg lejonman med halsduken på, hihi. Tror jag ska låna den fler gånger.


I lördags var det däremot riktigt perfekt "kort i pälsen väder". Då sken solen och den värmde helt fantastiskt. Vi åkte ännu en gång hem till matteföräldranrna. Denna gång för att grilla, fika och fira mattemor och mattebror som fyllde år. Jag åt en hel biff och fick till och med en välfylld doggybag med mig hem.


Idag har det också varit varmt vårväder med massa solgassande. Jag har lämnat både kofta och fårullshalsduk och använder bara min egen päls när vi går ut. Matte visade mig kommande veckans väder och luras hon inte med mig så kanske jag till och med tar mitt första dopp för i år.


Soliga nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards