laikagumman

Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Laika - 30 juni 2016 18:33

I dagarna som varit har jag vaknat tidigt tillsammans med matte och Oscar. Det är Oscar som väckt oss, men jag har inte haft något emot att gå upp då. Vi har gått på morgonpromenader. Jaja, promenader och promenader säger matte. Men är man ute och rör på sig och kommer framåt så promenerar man ju, oavsett hur lång tid det tar, tycker jag i alla fall.


Igår var de och klippte gräset så det var extra trevligt att i morse slå sig ner på en sval och skön gräsmatta i den annars så varma morgonen, och gåvägra...

Matvägra gör jag då aldrig, jag har fått äta fisk, omelett, kött och potatis, hamburagre och ikväll fläskfilé med potatisgratäng. Fast det förstås, en dag däremellan fick jag ju blöt hundmat. Det går ju absolut ner i magen men visst finns det godare rätter att mätta magen med. Matte har lovat att laga till levermiddagar till mig. Då brukar hon blanda upp levern med ris och kokta morötter. Supergott.


Jo vet ni? Oscar har lärt sig greppa saker och ting, så nu när jag lägger mitt huvud i hans famn när han sitter i sin babysitter så tar han tag i min öronpäls och vill inte släppa, men det gör inget för jag är inte håröm. Jag låter han leka och för övrigt är det ju ganska skönt att bli ompysslad i pälsen, så länge det inte är matte som hotar med klippning och nog har jag hört henne säga att min päls växer som ogräs. Tydligen gör mina klor detsamma och det slaget kommer jag nog inte vinna, suck...


Soliga nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards