laikagumman

Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Laika - 2 juli 2016 22:39

Nej men vet ni vad? Kan ni tänka att jag helt glömt bort att berätta vad som stod på min kolumn den 21 Juni på vår väggkalender. Måste tacka Zeb för påminnelsen.


Jo, det var ju som så att jag hade väldigt svårt att tyda vad som stod där och matte ville inget säga. Till slut glömde jag bort det helt och hållet för på måndagen den 20 Juni kom Elise och hälsade på, det är mattes svägerskas barn som ni vet. Hon kom lite hux flux så där för hennes mamma och sambo, mattes bror då, fick åka till BB för att föda barn. Oscar har alltså fått en liten kusin.


Men sen på tisdagen då, så vaknade vi och jag fick gå min runda. Sedan åkte vi iväg med bilen, Elise följde med och jag tänkte att detta ju skulle bli riktigt roligt, men vart stannade vi? Jo, hos veterinären. Matte sa att jag skulle få en godis om jag var duktig, men jag kände på mig att jag inte ville vara duktig.


Det kom en veterinär och kallade på mig och jag glöme bort att trilskas och följde snällt med. Matte lyfte upp mig på bordet och så tog veterinären mig om nacken och stack mig. Återigen glömde jag att trilskas, fråga mig inte varför. Kanske var det undermedvetet det där godiset som lockade. Nåväl, det var alltså en vaccinationstid som stod på kalendern. Som tur är lär det ju inte dyka upp en sådan notis igen på ett tag i alla fall.


I övrigt har jag haft tur med vädret, det har regnat på nätter och kvällar, tider då jag inte är ute. Så när vi väl kommit ut så har jag allt sett till att vi tagit det lugnt mellan promenaderna. Som att sitta i gräset och njuta lite. Matte hade en tidning med sig ut och Oscar sov i vagnen och jag... ja, jag bara tittade mig omrking och gräsrullade då och då.

Nospussar 


  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards