laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

Sommarbus!

Av Laika - 24 juli 2016 17:49

Nu har vi verkligen sommar, temperaturerna ligger på en 29-30 grader och solen skiner så härligt. Men jag ska inte glömma bort att nämna molnen och träden som ger så härlig skugga, lite av ett måste när det är så är varmt. Jag har ju inte precis min sommarskrud på mig men jag trivs bra ändå.


I skuggan kan man bli lite extra busig, som att gömma sig bakom trädet och invänta någon rolig kompis att överraska.

Jag väntade och väntade, väntade lite till... och lite till, men där kom aldrig någon. Matte kallade och frågade om vi skulle gå vidare på vår promenad. 


Jaaa...

Det blir inga långa promenader i värmen, de spar vi till kvällarna. Då brukar vi gå en hallonrunda. En lång stig bakom ett radhusområde och längs med hela den stigen växer det hallon. Nu har inte så många hallon mognat riktigt ordentligt för den stigen ligger i en så tät skugga, men vi promenerar där nästan dagligen och äter ett och ett annat hallon. Ja, inte jag då. Jag inväntar maten när vi kommer hem.


Vi tar också en och en annan runda förbi min å så att jag kan doppa mig lite, men än har vi hör och häpna, inte åkt förbi någon strand, fast fortsätter värmen så här så tar det nog inte lång tid innan vi åkt förbi mitt hundbad.


Nu ska jag skynda till middagen som är en liten specialare till mig eftersom matte och husse äter svalkande sallad. Jag ska få en fläskfilé-omelett. Mums!


Nospussar!   

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

24 juli 2016 18:51

Bra att ni väntar med de längre promenaderna tills kvällssvalkan kommer.
Har Åskar varit å hälsat på er också?
Här var han en liten stund på eftermiddan med lite regn, men inte blev det så mycket svalare ändå tyvärr.

❤ Kram å puss på nosen🐈

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

26 juli 2016 22:16

Nej vet du, det kom aldrig någon åska hit, bara lite, lite regn. Knappt att det ens märktes. Likadant idag, det har regnat och åskat en massa runtom men inte hos oss. Kvavt och lite klibbigt, nästan så att min päls fastnar på kroppen, hihi.

 
Kasper

Kasper

24 juli 2016 19:56

Såna här dagar är det väldigt skönt med skugga. Inte ens katterna vill ligga i solen.
Jag tycker att skuggan hos dej ser väldigt bra ut.
Och tänk, en sån smarrig middag du förmodligen just har ätit!!
Nosis på dej!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 juli 2016 22:15

Jag har gått i solen idag, en hel del faktiskt... pust. Men när vi kom in i skuggan passade jag på att gräsrulla mig lite :D

 
Aamor

Aamor

25 juli 2016 18:13

Att gömma sig bakom ett träd, buske ellerannat är kul men helst ska det ju komma nån också som man kan överraska, hihi!
Inga långa rundor hos oss heller för det är hett, vi håller oss mest i skuggan när vi är ute.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 juli 2016 22:14

Ja, det blev liksom inte lika roligt när ingen kom. Vi håller oss också till skuggställen mest för oj vilket flåsarväder det är, men sommar är skönt så vi njuter allihop ändå :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

28 juli 2016 14:58

Kul idé att gömma sig bakom ett träd, piggar ju alltid upp när man kan överraska någon :D Hoppas det dyker upp någon lämplig kandidat nästa gång du tassar ut!
Låter som om du har en härlig sommar, även om du ännu inte har fått ditt första riktiga sommardopp :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

31 juli 2016 21:59

Med promenader, sol och skugga samt lite äventyr kan det inte bli bättre för mig :)

 
Ludde Svartnos

Ludde Svartnos

28 juli 2016 15:38

Hej Laika!
Här har minsann Åskar varit på besök. Då regnade så mycket att vägen rann bort nedför backen!
Hoppas du vill titta in på vår blogg!

Ludde med matte Mari

http://Ludde Svartnos

Laika

31 juli 2016 21:58

Nej men, fick ni så mycket regn. Vi ska absolut ta oss en titt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards