laikagumman

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2016

Fotografering

Av Laika - 22 oktober 2016 10:12

Nu när hösten kommit på riktigt och löven börjat ändra färg och falla ner till marken, jo då fick matte en idé. Ut och fotografera! Oscar har lärt sig sitta och då tyckte matte att det kunde vara roligt att sätta honom bland löven och knäppa lite bilder. 


Sagt och gjort!

Ehm ja, jag kanske råkade hamna i bild några gånger. En si så där femtioelva gånger eller så tyckte matte, hihi.

När Oscar var klar sade matte åt mig att komma och sätta mig ner, att det nu var min tur. Bah, skulle inte tro det va. Jag var ju med femtioelva gånger på Oscars bilder, hihi. Nej, det var en dag med för mycket spring i benen så inte ville väl jag heller sitta stilla och fotas bland massa löv, inte när man kan springa genom löven och få de att prassla så där roligt. Vi packade ihop oss och fortsatte vår promenad, men med mattes lovord om att det visst kommer bli ännu en fotografering....med mig! Man är ju ingen linslus heller om man inte själv får bestämma vilka bilder man vill vara med på, hihi.


Oscar har även börjat krypa lite smått så nu lever mitt dricksvatten farligt, min säng också för den delen. Vi har redan gosat i min säng en gång när han ålade och kröp fram till mig. Han kunde inte ta sig upp i min bädd helt och hållet så han lade bara ner huvudet på min bädd och låg med kroppen utanför, ja lite som jag också brukar sova i min säng, hihi.


Nu ska vi ta på regn och rusk-kläderna och ge oss ut på en ruggig promenad. Får jag bestämma så går vi bara ut på närmaste gräsmatta. Jo, man ska akta sig för att gå för långt, häromdagen var det ett filmklipp på aftonbladet på en av de där älgarna som jagat upp en man i en lyktstolpe. En av de älgar vi har i området, kanske rent av någon av de vi stötte på häromdagen. Jag vet inte varför, men jag blir så hungrig när jag pratar om älgar, vilken tur att jag vet att jag ska få crepes ikväll, jag har beställt två stycken på min tallrik.


Nospussar i höstrusket!

 
 
Aamor

Aamor

22 oktober 2016 20:59

Du ville nog bara kolla en så lillebror satt som han skulle och det kan ju bli femtioelva gånger, hihi!
Fina är ni oavsett.
Vatten är roligt att plaska i så du får nog ha koll på ditt vatten eller på Oscar när han upptäcker det.
Mysigt att få sånt gulligt besök i bädden!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

24 oktober 2016 19:13

Ja, han vinglar ju faktiskt när han sitter så klart att jag måste vara nära och kolla till honom, hihi.

 
Ludde

Ludde

23 oktober 2016 09:49

Men! Du förgyller ju slls Oscarbilderna så det kan väl ingen klaga på! Jag hoppas att inte någon älg jagar upp DIG i någon lyktstolpe! Fast det blir förmodligen DU som jagar upp älgen i lyktstolpen. Sen kan matten göra älgburgare ända fram till jul... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

24 oktober 2016 19:12

Hihi, ja det hade jag gillat, älgburgare ända till jul :D

 
Lillian

Lillian

25 oktober 2016 23:13

wow skal si du er flink til å være barnevakt når det skal tas bilder.

http://www.sognafaret.no

Laika

26 oktober 2016 19:00

Hihi, visst är jag :D

 
Kasper

Kasper

26 oktober 2016 00:29

BRA att du passar Oscar så dr, för HAN skulle nog inte kunna rädda sig upp i nån lyktstolpe om älgen kom! Tror du är mycket bättre på att skrämma.iväg-skälla än både Oscar och matten!
Så klok han är, den där lilla. Som redan upptäckt både hur skön just din bädd är, och hur den bäst ska användas!! :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 oktober 2016 18:59

Han är nog så klok just för att jag är hans storesyster, tror jag :)

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

26 oktober 2016 19:24

Härliga bilder! Och nu du Laika får du skynda dig äta och dricka. Annars kommer Oscar krypande! Kul!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

29 oktober 2016 19:33

Jo, det börjar bli fart i den där killen :) Men jag delar gärna med mig av mitt vatten, min mat också så länge jag fortfarande blir mätt, hihi. Oscar delar ju med sig av sin mat, i alla fall när han försöker äta själv :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards