laikagumman

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Laika - 5 november 2016 15:44

Vi har haft en ganska fin höst när jag tänker efter. Det var bara här i övergången till vintern som det blev så där trist med massa regn och åter regn. Till slut byttes regnet ut mot en mindre snöstorm, men det bev knappt kvar något på marken eftersom det regnat så otroligt mycket dagarna innan.


Stormvindarna då, ja dom biter knappt på mig längre. Ut, bara ut och springa av sig, nosa lite, rulla lite och sen vägra gå in, hihi. Husse uppskattade inte det tilltaget för han var iskall sa han. Matte däremot bylsade på sig ordentligt när vi gick ut idag, så mycket att hon blev alldeles svettig av att hålla mitt tempo.

Men ni ska veta att man inte tvunget kommer undan regnet bara för att man kommit in. Det regnet jag blev utsatt för kom från duschslangen, eländes elände. Men det mysiga var att jag och Oscar gosade tillsammans på golvet efter duschningen, men det var bara jag som fick en godis, hihi.


Det är höstlov här nu och vi har haft finbesök av min Elise också. Vi har gosat massor och jag har till och med blivit buren i hennes famn. Den tjejen vet vad jag gillar. Det hoppas jag att matte också vet. Igår tvivlade jag starkt då jag fick tråkig blöt hundmat. Dock vet jag inte vem som vann kampen i envishet, jag tror jag. Någon ny mat fick jag inte men till slut kom det i alla fall fram en tuggpinne från matte, så hon vek sig nog allt. När de sov åt jag av maten som stod kvar på golvet men jag lämnade lite grann för att matte inte skulle märka att jag ätit av den. Tror inte hon gjorde det för jag fick en riktigt smarrig frukost, smörgås med leverpastej.


Nu ska vi ut på en kisserunda innan middagen serveras.


Nospussar!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards