laikagumman

Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Laika - 12 januari 2017 18:10

Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopplet. Så himla onödig knapp. Oscar säger jajajaja, så jag är säker på att vi är på samma planhalva. Kanon!

Ingen snö utan storm. Det är vinterns lovord. Så gillar man snö som jag, så får man nog också stå ut med de där vindarna som får öronen och pälsen att flyga helt okontrollerat så fort man kommer utanför dörren. Igår var det till och med så att benen nästan blåste i kors varje gång jag tog ett steg. Idag har det dock varit lite bättre men lite snöyra har vi ändå fått. Pannkaka till middag också, inte helt illa det inte. Hade jag inte haft så långt skägg nu så hade jag även uppskattat ärtsoppan.


Vi ska visst få en ny hallmatta också, jo... jag råkade kissa på den gamla i morse. Oscar och matte fick sovmorgon och skönt var väl det för jag hörde allt hur Oscar bökade i natt. Det i sin tur ledde på något vis även till att husse sov vidare, och så även jag. Dock så blev min blåsa väldigt benägen att tömma sig så fort jag ställde mig upp så jag for till hallen men olyckan var framme. Vi hann helt enkelt inte ut, men imorgon blir det andra bullar. Då går vi ut så där tidigt som vi börjat göra och det med basta!


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards