laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Andra advent

Av Laika - 4 december 2016 17:20

Min nya bädd som jag fick, ja den har jag verkligen legat in under veckan som gått. Inte enbart legat in, jag kräktes ner den också. Så nu är min nya bädd även tvättad och doftar rent och gott. Den hann med mycket på bara en vecka men håller den måttet? Absolut!


De där bilderna som matte pratade om i förra inlägget blev av, tänka sig. Jag samarbetade som bara den under villkoret att jag skulle få massa godis om jag inte lekte linslus eller fotovägrade. Matte höll sitt löfte, som alltid. Om jag höll mitt löfte? Mjaa, lite linslus måste man väl få vara.

Idag gjorde vi lite julmiddag faktiskt. Köttbullar och prinskorv och lite annat av det som brukar finnas på julbordet, dock långt ifrån allt, men inte klagade jag för det. Jag åt snällt upp alla mina köttbullar, prinskorvarna och ägget.


Jag ska lägga mig i min bädd och jäsa lite innan vi går kvällsrundan.
Trevlig andra advent önskar vi er!


Nospussar! 

 
 
Aamor

Aamor

4 december 2016 17:59

Bra att sängen håller måttet både innan och efter tvätt. Man måste ju testa den noga, hihi!
Vad söta ni är på bilden och visst kan man stå ut med planerade bilder om belöning kommer efteråt eller innan och ja kanske under hela tiden, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 december 2016 15:28

Belöning mest hela tiden är det allra bästa, då kan jag nog ställa upp på massa bilder :D

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

4 december 2016 19:18

Så söta ni är på bilden. Skönt att din nya bädd räcker för två, eller myser ni i soffan? Gullig bild på er i vilket fall!

🐶 Kram å nos/kind pussar på er 😻

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

8 december 2016 15:28

Ja på denna bild sitter vi i soffan, på en pläd och busar vid fotograferingen :D

 
Lillian

Lillian

4 december 2016 19:34

Bitte litt linselus er lov ;)

http://www.sognafaret.no

Laika

8 december 2016 15:26

Hihi :)

 
Kasper

Kasper

5 december 2016 22:17

Nu är nya bädden ju sannerligen invigd. :) Med råge, nästan.
Heter man Laika, så har man all rätt att vara linslus! Fast i ärlighetens namn - det är ju inte bara du som är en sötis. Oscar platsar också i genren. Minsann!!
Lite julmat i förväg - oj så gott det låter...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 december 2016 15:25

Jag lär Oscar allt jag kan så nog tror jag allt att han också är lika charmig som jag :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

8 december 2016 14:21

Åh, vilken fantastiskt fin bild på er! *klappar tassar och händer* Du var verkligen duktig som modell, så godiset var väldigt välförtjänt :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

8 december 2016 15:24

Visst var jag bra modell :) Närbilder är ju det som brukar bli bäst, hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards