laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Trötter

Av Laika - 29 oktober 2016 19:33

Ni vet när man är så där jättetrött, väldigt väldigt supertrött... Så trött är jag på allt regn som vi fått. Det prasslar inte det minsta om löven när jag försöker springa igenom högarna, det är bara blött och otrevligt.


Jo, så här trött är jag:

Att ge någon respons på när mina tvåbenta vill ut är fullständigt onödigt, för vem vill ut i regnväder? Min husse och matte uppenbarligen, annars hade jag väl inte hört på sådant ihärdigt tjat om att gå ut.


Men så en morgon, närmare bestämt denna morgon så fick jag mig en överraskning när jag kom ut på morgonrundan. Solen sken. Förvisso blåste det halv storm kändes det som, men solen sken. Kan ni tänka vilket spring jag fick i mina ben. Jag blev ju tvungen att springa av mig allt spring som lagrats de dagar då det regnat.


Idag kom matte förresten hem och luktade valp, hundvalp. Det kunde jag minsann känna. Vadan detta, och så fick jag inte ens följa med. Mattes kompis mamma har köpt en liten vovve, en lhasa apso som matte blev tvungen att åka och nosa på. Hon kom av sig helt och glömde fota så hon åtminstone kunnat visa mig en bild, men hon lovar att jag ska få följa med nästa gång. En sån liten kille har jag ju en plikt att lära massor av hyss. Gösta heter han förresten.


Söndagssteken blev en lördagsstek så jag är väldigt mätt och belåten må jag säga, Oscar blev också mätt på mat för han kräktes på golvet och hann sedan krypa igenom det. Jag kanske råkade trampa med tassarna igenom det också. Hur som så slutade det med en dusch för oss båda. Nu är jag slut i rutan och tänker sova ända till vi går på kvällsrundan.


Nospussar!


 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

29 oktober 2016 20:52

Ja, nog är du trött på bilden... Men varför ligger du sådär konstigt, hade Lillebror puttat dig ur din bädd??? Nog får ni plats där båda två.
Vi hade gärna tittat på Gösta, vi också!

😻 Kram å puss på söta nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

1 november 2016 14:26

Det där är en av mina favoritställningar. Det började med en liten bädd och så fick jag en större eftersom jag låg så, matte trodde inte jag fick plats ordentligt i den, sedan fick jag en ännu större. Men sen tog det stopp, min hundbädd är till för stora hundar så jag får ju plats, men jag föredrar denna stilen, hihi

 
Ludde Svartnos

Ludde Svartnos

30 oktober 2016 10:12

Haha, "råkade" tassa igenom.... Det tror vi inte på!

Ludde & Mari

http://Ludde Svartnos

Laika

1 november 2016 14:24

Hihi, vad är det du säger? Klart jag bara "råkade" :) Vet du, ibland kan man råka göra en väldig massa saker man inte får, men det gör allt lite roligare faktiskt.

 
Aamor

Aamor

30 oktober 2016 12:15

Oj oj, fullt upp för matte med er två små, så kan det bli ibland, hihi!
Regnet kan man verkligen bli urbota trött på, allt blir så mycket jobbigare när det regnar. Min matte är lika regntrött som du och tack och lov tjatar hon inte på mig om att gå ut utan hon väntar tills jag säger till förutom på kvällsrundan för hon vill inte vakna mitt i natten och gå ut med mig då.
Sol hos oss också hela helgen. Idag fick jag massor av kattkel, Ollie kom rusande mot mig och skulle kela hur mycket som helst, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

1 november 2016 14:23

Underbart med kattmys. Min katt jag hade som kompis för en tid sedan syns inte till alls längre, lite tråkigt tycker jag. Brukar tänka på den då och då.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

3 november 2016 10:41

Visst blir man trött av kylan och regnet, du gör helt rätt som väljer hemmamys i stället för uteliv då. Och det kan ju bli full rulle även på hemmaplan när man har en liten minis i huset :D
Vi ser fram emot bilder på den nya lilla vovven <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

5 november 2016 15:28

Ja, det är livat inomhus också nu när lillebror kryper som bara den, jag brukar gå bredvid honom ibland och det tycker han är jätteroligt

 
Ludde

Ludde

3 november 2016 22:17

Jag gillar verkligen din sovställning. Ingen tvekan om att man sover skönast halvvägs utanför bädden... kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

5 november 2016 15:27

Den är helskön, både sovställning och bädd ��

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards