laikagumman

Alla inlägg under december 2016

Av Laika - 24 december 2016 05:45

Jag, Oscar, matte och husse vill önska er alla en rikigt God Jul!

Hoppas ni får en lugn och skön julhelg allesammans.


Massa juliga nospussar och gos! 



Av Laika - 17 december 2016 12:45

Jo, visst kan jag allt, ja breda ut mig alltså.

När inte bädden blir bra hur jag än bäddar i den och fastän täcket blivit utkastat ur bädden så bara vill det sig inte. Ja då får jag väl kliva ur sängen och bädda i ordning täcket på golvet istället. När inte heller det fungerar så finns det bara ett alternativ kvar... lägga sig bredvid bäddningskaoset och fundera på om jag ska orka ta mig till vardasrummets bädd eller om jag ska ligga kvar där jag är... mitt framför dörröppningen.

När husse försöker kliva över mig och säger "tut tut Laika", när matte försöker kliva över mig och säger "tut tut Laika", då vet jag att det är just här som jag ska ligga kvar, hihi.


Något väldigt effektivt som uppkommit: Oscar börjar gråta när jag gnäller efter godis, hihi. Så nu kan ju inte matte och husse vänta för länge med att ge mig godis om jag gnäller mitt ynkligaste gnäll, för då kommer där tårar på en liten påg. Han är bara så bra, min lilla Oscar.


Nu har matte prasslat med presentpapper men det står ju inga paket under granen, bara på hyllan... Vad nu? Inte bra, inte bra. Min plan verkar gå i kras.


Vi ska ut på min lunchrunda nu, det är så grått och trist ute men så länge det inte regnar så springer nog mina ben rätt bra ändå. Men nog längtar jag efter snö igen nu när julen närmar sig och allt.


Trevlig helg på er. Nospussar i massor!

Av Laika - 12 december 2016 17:03

Nog kom det lite snö till slut, minsann.Till en början snöade det med plusgraderna hängandes i luften. Blötsnö är inte helt roligt i mängder för man får tina upp snöbollar i duschen... efter varje promenad!

Här håller jag på att samla på mig en si så där femtielva snöbollar i pälsen.

 
Jag rejsade så matte nästan fick springa efter mig. Efter lite upptining i duschen vilade jag mig lite. Sedan var det återigen dags för mig att ta hand om Oscar... och vårt bus.


Håll för ögonen på era hussar och mattar nu så ingen avslöjar vad jag håller på att lära Oscar.

Jo, det är som så att jag visat honom vart julgranen står, och jag har även lärt honom att man kan nosa i granen och dra ner en och en annan julkula, vi brukar sitta där vid granen tillammans så det är avklarat. Nu har vi gått över till den allra viktigaste biten, nämligen julklappar. Jag har förklarat att det kan komma julklappar under granen när som helst och när det så gör, så ska man genast undersöka dessa och helst även tjuva ett paket som doftar gott och öppna det.


Jag väntar ivrigt på att det ska hamna ett eller två paket där under, men än lyser de med sin frånvaro. Lite oroande för det borde ha hamnat något under granen redan. Inte kan det väl vara så att matte redan misstänker vad som komma skall om det kommer paket under granen.


Hmm, får nog ta till det säkra före det osäkra och även visa vilken låda som är min godislåda. En vacker dag kan han nog allt öppna den lådan åt mig.


Nu ska vi ut på en runda innan middagen, i dag är det sex minusgrader ute så inte ens den minsta snöbollen vill fastna i min päls, skönt.


Nospussar!

Av Laika - 10 december 2016 12:53

Opp och ner, ner och opp... lite så har vädret varit var dag, alltid en överraskning när man kliver ut genomm dörren för att se vad vädret bjuder på just den gången. Idag fick jag lite av två världar, höstblött på ena sidan och snö på den andra. Jag som älskar snö blev väldigt förtjust och drog med matte och Oscar på en långpromenad.

Husse har börjat gå ut med mig så där alldeles ruskigt tidigt på morgonen, redan vid sju, halv åtta. Jag är så trött vid den tiden, ni vet ju att jag är ganska morgontrött av mig. Oscar däremot är inte morgontrött för han brukar vakna där omkring vid sjutiden. Husse säger att det är för min skull som vi går ut så tidigt, för om jag får bestämma när vi ska gå ut så blir det inte förrän efter nio och då kissar jag direkt utanför porten utan att ens sätta mig på gräsmattan. Det tycker husse är lite onödigt. När jag beklagade mig hos matte så höll hon bara med husse om att det är bra att jag kommer ut tidigare och kan tömma min blåsa. Det är nog faktiskt så att min kissblåsa blir kissig lite snabbare nuförtiden mot hur det var förr när jag tänker efter.


Den tidiga morgonrundan leder i sin tur till att lunhpromenaden också blir flyttad framåt i tiden, men sen går vi de andra promenaderna som vanligt. Vet ni mer som förändras med tidig morgonrunda? Jag blir ju superhungrig på morgonen, det har jag inte riktigt varit innan. Jag har tidigare bara ätit ett mellanmål innan middagen, men nu måste jag få frukost också. Idag fick jag äta en leverpastejsmörgås. Tänk vad jag missat som inte direkt ätit frukost vidare ofta innan. Tror förresten att det blir kycklinggryta till middag idag, så gottigt.


Jag håller på att lära Oscar lite bus, men det ska jag berätta om vid ett senare inlägg. Annars kanske matte kommer på oss innan jag hunnit lära upp honom ordentligt, hihi.


Busiga nospussar!



Av Laika - 4 december 2016 17:20

Min nya bädd som jag fick, ja den har jag verkligen legat in under veckan som gått. Inte enbart legat in, jag kräktes ner den också. Så nu är min nya bädd även tvättad och doftar rent och gott. Den hann med mycket på bara en vecka men håller den måttet? Absolut!


De där bilderna som matte pratade om i förra inlägget blev av, tänka sig. Jag samarbetade som bara den under villkoret att jag skulle få massa godis om jag inte lekte linslus eller fotovägrade. Matte höll sitt löfte, som alltid. Om jag höll mitt löfte? Mjaa, lite linslus måste man väl få vara.

Idag gjorde vi lite julmiddag faktiskt. Köttbullar och prinskorv och lite annat av det som brukar finnas på julbordet, dock långt ifrån allt, men inte klagade jag för det. Jag åt snällt upp alla mina köttbullar, prinskorvarna och ägget.


Jag ska lägga mig i min bädd och jäsa lite innan vi går kvällsrundan.
Trevlig andra advent önskar vi er!


Nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards