laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 januari 2017

Korta hälsningar

Av Laika - 21 januari 2017 16:08

Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, bara blött, sandigt och eländigt. Jag gillar snö, matte och husse gillar snö. Oscar verkar också uppskatta snön. Framför allt behöver jag inte duschas så mycket när det är snö ute. Nu måste jag torkas ren om tassar och mage hela tiden och sköljas av en massa och så åker jag bra oftare på en helkroppsdusch också.


Bilden jag bjuder på är från vår isbanepromenad. Någon smutsbild på mig från dagens grådassiga och blöta promenad får ni inte se. Jag ska nämligen genast gå och somna så matte inte vill duscha mig igen. Galonisar och gummistövlar, det vore allt något.


Nospussar!


 
 
Kasper

Kasper

21 januari 2017 22:11

Visst är det trist när det är så här från och till med vädret. Hos mig är det dessutom förtvivlat halt, både för matte och för oss på fyra ben. Isigt som tusan, och sanden eller snarare gruset rinner bort eller liksom "fryser inne".
Fast där det finns snö kvar kan man ju gå. :) Så där som du gör på bilden.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 januari 2017 18:08

Ja, ni får allt vara försiktiga när ni är ute och halkar tillsammans.

 
Ludde

Ludde

22 januari 2017 00:16

Du är nog snyggast på isbanebilder... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 januari 2017 18:10

Hihi, tack Ludde :D

 
Aamor

Aamor

22 januari 2017 17:04

Snö är betydligt bättre än blöta och regniga promenader för jag har samma bekymmer som dig, skitiga tassar och dusch. Inte kul alltså.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 januari 2017 18:09

Eländes elände är vad det är. Ska det vara så här kan lika gärna våren komma, även om jag vill ha mer snö, hihi

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

26 januari 2017 10:45

Ja antingen eller, liksom. Ska det nu komma snö så kan den väl för kattsingen ligga kvar lite och se så där ljus och glad ut :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 januari 2017 19:36

Precis, klokare sagt än så kan det nog inte bli :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Av Laika - 24 december 2016 05:45

Jag, Oscar, matte och husse vill önska er alla en rikigt God Jul! Hoppas ni får en lugn och skön julhelg allesammans.   Massa juliga nospussar och gos!      ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards