laikagumman

Alla inlägg under februari 2017

Av Laika - 1 februari 2017 19:02

Ett sista inlägg


Matte talar


Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för alltid kommer att finnas med... nog är det allt en fantastisk liten vovve det.


Men så i natt tog orken slut, ljuset började långsamt slockna i denna fantastiska lilla fröken.



Laika flåsar häftigt under natten och står vid min sängsida och jag tror till en början att hon behöver gå ut. När jag klappar henne lägger hon sig ner och slappnar av. Flåsandet fortsätter ett tag för att sedan övergå till en häftig andning. Till slut får Laika ro att somna och andningen övergår till en något mer långsam och tung andning. Jag smeker henne över rygg och huvud, känner att det är dags men vill inte tro det för hela mitt hjärta. På morgonen kan hon knappt ställa sig upp, kroppen bär inte henne mer. Hon försöker och lyckas till slut att stå upp och gå några steg men faller omkull igen. Hon kan inte hålla urinen och vill varken äta eller dricka.


Vi fick tid till veterinären för att låta Laika somna in. Hela familjen samlades och tog ett fint sista farväl innan vi for till veterinären.


Det var så vackert och fint, hennes sista stund. Men ack så tungt. Våra hjärtan har brustit och sorgen är så fruktansvärt stor.


17 år, 9 månader och 21 dagar förgyllde hon denna värld. Nu har hon vandrat över regnbågsbron... till andra sidan.

Vi vill tacka alla fina vänner som vi fått här och vi kommer fortsätta titta in hos er då ni blivit en del av vår vardag, en vardag med våra fyrbenta älsklingar.


Ta hand om er!

Nospussar från Laika för sista gången...

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards