laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Min kompis

Av Laika - 12 maj 2012 00:05

Ja, det har kommit lite funderingar på min vän Hercules, hurdan är denna vovve? Det ska jag berätta för er. Något riktigt speciellt med Hercules är att han är en blodgivarhund. Det visade han för mig en gång när vi var ute och gick, för han hade på sig en reflexväst där det stod att han var just blodgivare. Vilken kille va? Här kommer en fin presentationsbild på min vän.

 


Nu ser man förstås inte hur stor och ståtlig han är, men han älskar lövhögar precis lika mycket som jag. Kanske därför vi är så bra vänner.

 


Hercules och jag brukar dra ut våra mattar och hussar på kvällspromenader. Vi brukar träffas utanför porten och gå en runda. Ibland springer vi lösa och busar lite, fast det är svårt att se Hercules när det är mörkt ute, men jag hör honom minsann. Bäst är det väl att vara i koppel sent om kvällarna trots allt, så man inte tappar bort matten eller hussen. Nu däremot väntar bädden och en god natts sömn. God natt!

 
 
Kasper

Kasper

12 maj 2012 00:55

En sån härlig kompis du har! Blodgivare också! Åh vad vi gillar herkules.
Och du Laika, du är så söt så att matte sitter här och nästan pussar på skärmen som visar din bild!!!
Hon är så fjantig så det är tur att du varken kan se eller höra henne!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 maj 2012 10:21

Ja, han är en bra kille den där Hercules :) Hihi, roligt att matte tycker om bilderna. Du kan bara ana hur mycket foton matte knäppt på mig genom åren :D

 
Ludde

Ludde

12 maj 2012 01:12

Så roligt det låter att ha någon att tumla om med i lövhögarna. Hercules verkar vara en fin kille. Nattkramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

12 maj 2012 10:16

Verkligen. Lövhögar prasslar ju så roligt också. Och man vet aldrig vad man kan hitta i en lövhög ;)

 
Aamor

Aamor

12 maj 2012 10:36

Vilka fina bilder på er. Lövhögar är kul, det tycker jag också.
Bra kille som lämnar blod, gjorde min matte förut också men nu gör hon inte det längre för tiderna passade aldrig när blodbussen var här men hon har lämnat sen hon var 18 så det har blivit en hel del liter de fått av henne, hihi!

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 maj 2012 22:45

En jätteduktig och bra matte du har :) Tänk så många hon hjälpt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards