laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Ut i naturen

Av Laika - 8 maj 2012 23:22


Fint väder kräver fina promenader, och med fina promenader menar jag att komma ut i skogen. Kan ni tänka er att jag fick precis som jag ville. Ja, jag brukar få som jag vill ganska ofta. Gäller bara att jag ska komma på hur det fungerar med gottiset också för där brukar jag inte få som jag vill. En mage har alltid plats för gottis, så är det bara.

På kvällspromenaden idag fick jag sällskap av min kompis Herkules. Trevligt att inte bara behöva gå själv och nosa överallt. Vi liksom hjälptes åt.

Nu väntar bädden för imorgon är en annan dag och förhoppningsvis skiner solen även då.


God natt!

   
 
Ludde

Ludde

9 maj 2012 09:56

Du ser verkligen ut att trivas i skogen. Visst är det mycket skönare att gå bredvid asfalten. Helst med små avstickare in bland träden... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

9 maj 2012 19:49

Verkligen. Den här skogsrundan har asfaltslagd väg hela rundan, kan du tänka? Man vill ju springa på barr och grus :) Så sidan av blir det enda braiga ;)

 
Aamor

Aamor

9 maj 2012 18:39

Klart som tusan att vi ska få som vi vill och även då med godiset men där funkar det inte riktigt som jag vill heller.

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

9 maj 2012 19:52

Nej men visst. Inte ens matvägran ger oss mer godis... hmm, detta tåls att tänkas på. Hur ska vi ändra våra mattar och hussar? Hittar du på något knep får du dela med dig.

 
Kasper

Kasper

10 maj 2012 16:58

Vem vill på på asfalt när man kan gå bredvid! ;)
I mina skogar finns ingen asfalt, inte ens stigar överallt.
Matte skulle nog föredra din, för då skulle hon kanske inte villa bort sig så gräsligt.
Promenad med Herkules - det låter minsann något, det! GHUR ser en hund som heter Herkules ut?

http://kasperan2.blogspot.se

Laika

10 maj 2012 20:53

Herkules är en stor svart hund... måste be matte fota honom någon dag när vi träffas. Jag föredrar att gå i en skog utan asfalt... inte klokt att man gör så på skogsvägarna va.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards