laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Underbara dag!

Av Laika - 25 maj 2012 20:48

Imorse blev jag väckt halv nio och fick frågan: Ska vi åka bilen? Klart vi ska åka bil svarade jag och skuttade upp från sängen, sprang till hallen och stod hur redo som helst. Jag fick åka hem till matteföräldrarna idag med. Kunde inte bli bättre med tanke på värmen som varit idag. I deras trädgård har jag då spenderat min dag, solat, latat, kollat läget, gräsrullat med Sheela och ja, ni vet... njutit som bara vi vovvar kan.



Sheela gräsrullade med sin tennisboll.

 

Bilderna har min mattesyster Mirja tagit och jag ställde upp mer än gärna. Ser ni hur fint jag placerat svansen mellan maskrosorna.



Jag låg till och med blixtstilla så hon kunde te ett närbildsfoto på min nos. Ja, i ärlighetens namn var det inte så svårt att ligga still för jag sov när hon tog den bilden    

 


Lite ruffsig om öronen blir man när man gräsrullat. Sitter och funderar på om jag ska orka ta mig till en annan del av gräsmattan och prova slappa även där.

 


Ja, så här har jag spenderat hela min dag, underbart. Senare på dagen gick vi hem för att slappa och busa med mina nallar. Nu är det slut på veckan. Trevlig helg på er alla!

 

    

 
 
Aamor

Aamor

25 maj 2012 21:33

En riktig härlig dag med andra ord!
Trevlig helg på dig också!

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 maj 2012 16:16

Ja, det var det verkligen. Kan bara bli bättre om dom hade haft en strand till mig också, hihi :)

 
Ludde

Ludde

25 maj 2012 23:55

Va härligt det såg ut hos matteföräldrarna! Du vet hur man slappar och tar det lugnt du... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

26 maj 2012 16:15

Jag är superbra på att slappa. Har haft många år att öva upp en bra slapparteknik :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards